torsdag, oktober 12, 2006

Skandaler

Nu börjar jag innerligt tröttna på medias skandalrapportering om politikerna. Det har pågått så länge jag kan minnas, och rubrikerna blir bara svartare och större. Först var det sossarna som skulle hängas ut och avrättas offentligt, alternativt säga "snälla söta svenska folket, förlåt mig, jag ska aldrig någonsin göra om det!". Nu är det alliansen som är i blåsväder. Journalisterna har säkert flera månader före valet grävt och luskat och hittat den ena lilla godbiten efter den andra. Varenda liten allianspolitiker har granskats med lupp. Men den som spar han har: "det här väntar vi med till efter offentliggörandet av ministrarna, då blir det stora rubriker".

Det är bara att inse - ALLA fuskar. Det spelar ingen roll om man är sosse, vänsterpartist, moderat eller kristdemokrat. Det finns små, små skelett i de allra flesta politikers garderober. Bara man går in i den tillräckligt långt. Alla har varit små; kastat sand på någon i sandlådan, haft sönder någons leksak, blivit tonåring och rökt något olämpligt, tagit något och glömt betala.

Jag är så trött på medias ensidiga bevakning av politikerna. Det är jantelagen, all over. Det är alltid den som sitter i topp, som ska tas ner på jorden igen. Medan de som sitter i opposition sitter där, också med garderobsskelett. Men dom väntar vi med att gräva fram, för det ger större rubriker och svider mer att fälla dom, när DE sitter på toppen.

En ytterligare, liten passus bara. Ibland får jag lust att säga "look who's talking!" För ibland är det mycket sten som far omkring i glashusen. Jag har sett journalister in action, och vi snackar inte söndagskoleuppförande då...

3 Comments:

At 12:46 em, Blogger Runt 40 said...

Klockrent.
Och, please, kika inte in i min garderob - tack.
;-)

 
At 9:45 em, Blogger Batbut said...

Absolut! Snacka om att göra en höna av en fjäder. Om kriteriat för att sitta i regeringen skulle var att ALDRIG ha gjort ngt fuffens skulle det nog vara hyffsat tomt där.....

 
At 9:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Runt 40: Inte i min heller... tack.

Batbut: Japp.
Jag välkomnar, rent av efterlyser, dock fortfarande en utredning av SAMTLIGA våra politiker, i opposition såväl som i ledarställning. Och kanske en granskning av Janne Josefsson om korrupta journalister och dom där med småsten i fickorna, som de sedan slänger omkring sig i glashuset...

 

Skicka en kommentar

<< Home