fredag, september 22, 2006

Köptvång

Skrivare. Almanacka. Pärmar. Register. Gem. Kaffebryggare. Dator. Pennor. Anteckningsblock. Linjal. Hålslag. Häftapparat. Tippex. Plastfickor.

Jag är troligtvis galen, men jag älskar kontorsmaterial. Vet inte riktigt varifrån jag fått denna böjelse. Jag måste hålla i mig ordentligt för att inte kuta över Nynäsvägen och öppna ett företagskonto i den lilla kontorsmaterialaffären som ligger där, på behändigt avstånd från mitt hemmakontor.

Kontorsmaterial-fetischister. Finns det såna?

11 Comments:

At 3:08 em, Blogger superkryp said...

Skriv upp mig. Jag är oxå helt bränd på kontorsmaterial. Post-it-lappar missade du!

En av mina favvoaffärer: Nordins Papper i Söderhallarna. Ha ha.

 
At 3:11 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Hur kunde jag glömma Post-it-lappar!? Pucko mig!

Nordins papper är jättebra och billiga!

 
At 3:41 em, Anonymous Anonym said...

Jag är helt såld på papper - olika sorter och färger (och ibland mönster) får mig att spinna som en katt! Pennor är inte heller helt fel.

 
At 5:25 em, Blogger Humlan said...

Och alla mappar, tidskriftssamlare och ...
Här är alltså en till!

 
At 6:03 em, Blogger PGW said...

hehe, som ny företagare får man en extra nytändning i sitt varma förhållande till kontorsmateriel! :-)

Har du tänkt på att man behöver profilkläder som företagsledare också? Vinterjacka med liten liten diskret logo på till exempel? Profilreklamföretagen har väldigt bra kvalitet på en väldig massa saker, inklusive kontorsmaterial :-)

 
At 6:50 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Snigel: Jag var också besatt av papper ett tag. Mycket experimenterande i kopieringsapparater var det ett tag... Pennor har alltid varit stor favvo!

Humlan: Så skönt att det verkar finnas fler!

PGW: Tur att jag känner en kille som har presentreklamsföretag... Fina rabatter på profilkläder kan jag säkert få... :-)

 
At 7:12 em, Anonymous Anonym said...

När jag gått Sexologiutbildningen i Göteborg så återkommer jag med ett svar!"Morskan"

 
At 8:39 em, Blogger Tankevågor said...

Hm....köper mina Post-it lappar på Moderna museets butik eller i Vaxholm i Rådhusboden så jag är nog också lite galen.

 
At 7:55 fm, Blogger Runt 40 said...

Och de där fina A5-blocken med läckra, mönstrade omslag för typ 19 pix som ofta finns på Nordins - inte kan man ha för många sådana??

 
At 11:16 em, Blogger Cornelia said...

Jag blir lyrisk... men får inte köpa fler saker förrän jag använt de jag redan köpt...har jag lovat mej själv

 
At 10:44 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Morskan: Hmmm. Intressant utbildning... I en intressant stad... :-)

Londongirl: Åh, Moderna Museets post-it-lappar måste ju vara jättefina!

Runt 40: Absolut inte. Jag MÅSTE åka till Nordins i helgen, känner jag... :-)

Cornelia: Sånt får du inte lova dig själv!

 

Skicka en kommentar

<< Home