fredag, september 29, 2006

Av jord...

Så.
Nu är det över. Det värsta.
Inte fullt lika jobbigt som jag förfarat. Hela ceremonin var istället ganska ljus och positiv (om nu en begravning kan vara det), inte alls så tung och mörk som jag förväntat mig. Kapellet var litet och intimt, det var vackert med alla ljusen och blommorna. Prästen gjorde självfallet sitt till, med sin utstrålning och sitt personliga tilltal. Alla vi som var där, var fullständigt enade om vilken bra präst han är. Att jag också hade stöd av en nära vän gjorde mycket. Bara vetskapen om att hon satt där bakom min rygg, gjorde att jag kände mig lugn.

Så. Nu är det över. Nu finns bara minnen kvar. Många negativa, åtminstone för min del. Vill inte tänka på dom. Vill försöka minnas det som var positivt och lägga det mindre positiva bakom mig.
Det var som det var och det blev som det blev.
Nu är det inte mer.

6 Comments:

At 2:47 em, Blogger Ilva said...

Jag var pa min pappas begravning i forrgar. Tycker att det kanns ratt hemskt faktiskt trots att det var en jattefin begravning med vacker musik, fina tal mm men jag vill ju att han hade kunnat vara med. Tanker pa dig! puss

 
At 2:55 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

många kramar..
och du har så rätt..
det som blev det blev..

 
At 4:52 em, Anonymous Anonym said...

Vad skönt att det gick bra och att det är "över". Det är så svårt att skriva kloka kommentarer kring sorg, men jag tänker på dig och läser vad du skriver. Och så vill jag säga ett stort grattis till framgångarna med din verksamhet! Det är du VÄRD!

 
At 6:41 em, Blogger Humlan said...

Skönt att du har stöd omkring dig och visst har du rätt i att det blev som det blev. Bra om du inte sitter fast i det som varit!
Kramar!

 
At 8:29 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Så trist och så skönt.

Vänner är oumbärliga!

 
At 1:26 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Jag tänker på dig också, vännen! Puss och kram!

Lyckliga Grodan: Tack.

Jenny: Tack, du med!

Humlan: Jag försöker slita mig loss, hela tiden...

Mams: Visst är dom!?

 

Skicka en kommentar

<< Home