onsdag, oktober 18, 2006

Om att lukta fisk

Eftersom vi var gräsänkor igår, jag och Lilla Körsbärsblomman, fick vi äntligen fisk till middag. Liten Söt Sambo äter inte saker från Havets Äckelheter. Sålunda tillagades det fiskgryta i hemmet igår - fisk, purjolök, curry, ägg, tomat och pressad potatis. Gott! Resten av grytan förtärdes som Dagens Lunch på kontoret.

Jag luktar. Nej, jag luktar inte. Jag stinker fisk! Det började redan på kontoret. Timmarna efter lunchen luktade det ungefär som om jag suttit på min lunchtallrik. Lukten av fisk och curry sitter överallt. Kläder. Hår. Näsan. Och jag kommer inte att äta den där fiskgrytan på ett tag.

4 Comments:

At 11:40 fm, Blogger Tina Högman said...

Hos mej är det kyckling som är oätbart för vissa, så när jag och barnen ska äta middag själva, utan pappan och jag frågar vad vi ska äta säjer dom i kör: KYCKLING!!

 
At 8:22 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Oh, nu gav du mig ett tips... fisk får det bli imorgon på min Skapardag.

Tack!

 
At 9:35 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Tina: Hej! Åh, kyckling! Jag har tyckt väldigt mycket om grillad kyckling förut, men fredagar är grillad kyckling, Keldas örtsås och ris - lycka - för lilla körsbärsblomman. så det kan jag inte äta längre...

 
At 9:36 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Varsågod! Jag gillar ju fisk, egentligen - men inte när den fastnar i näsan...

 

Skicka en kommentar

<< Home