tisdag, oktober 17, 2006

Ge upp, för fan!

Sluta nu! Inte ett ord till om svarta barnflickor, någon som fått ett par kronor extra för att ha gått och handlat åt en bekant eller putsat någons fönster. Jag vill inte höra. Jag vill inte läsa. (Och här sitter jag och skriver om det...)

Förresten. Jag vill träda fram. När jag var yngre, satt jag ofta, ofta barnvakt. Åt flera familjer. Jag kanske var 13-14 år. Jag fick pengar direkt i handen. Jag vill minnas att det var höginkomsttagare som anlitade mig. De betalade ingen arbetsgivaravgift. Jag betalade ingen skatt. Ingen sa någonsin någonting om det. Pappa och mamma tyckte tvärtom att det var kanon att jag drygade ut veckopengen.
Och innan jag fyllde 15 fick jag mitt första jobb på en hamburgerrestaurant.

Finns det någon kvällstidning jag kan träda fram i? Jag känner mig faktiskt kränkt och utnyttjad...

Not.

7 Comments:

At 7:40 fm, Blogger PGW said...

Va???!! Säg inte att du inte har betalat tv-licensen heller!!!

;-))

 
At 7:44 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Jo, tyvärr har jag det. Nu önskar jag nästan att jag inte gjort det. Snacka om att jag haft saker att berätta, alternativt inte berätta, för pressen då!

 
At 1:47 em, Blogger Ola Claesson said...

Jag ska ringa skatteverket och ge dem ett hett tips...

 
At 8:36 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

*viskar* Jag har också betalt svarta pengar till en barnvakt när ungarna var små. Hon fick gratis pizza också.

 
At 10:38 em, Blogger Bloggblad said...

Min drömkarriär som statsråd har jag under veckan släppt... med nyputsade svarta fönster...

Jag är bara så förvånad att sossar inte har gjort nåt mer än käkat Toblerone... för det har de väl inte?

 
At 10:49 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Tack. Jag formligen brinner av bekännelselusta!

Mams: Nähä!? Är det sant? Du också!!

Bloggblad: Du kan onekligen glömma den där statsrådsdrömmen, hör jag! :-)
Blärk, jag är så trött på den här töntiga debatten, så jag kräks snart.

 
At 6:23 em, Blogger Ola Claesson said...

Varsågod. Och hälsa Persbrandt att han inte behöver lämna tillbaka mina fluffmockasiner. De är ändå för små för en riktig man som mig.

 

Skicka en kommentar

<< Home