söndag, oktober 15, 2006

Med sola' i Karlsta'

Karlstad var kul.
Utsålt. Gemytligt. Charmigt. Eftersom artisten och bandet inte spelar ihop särskilt ofta, lät det lite kul emellanåt och det var inte alltid lätt att avsluta låtarna på ett snyggt sätt. Men vem bryr sig? Där och då var det grymt bra ändå! Själv blev jag hela tiden omnämnd i mycket positiva ordalag och som "XX's promotor". Fick ett jättefint tack från scenen. Åh, det är så lätt att få hybris...

Pappas lägenhet är snart tom. Min bror har varit gäst i den stora huvudstaden över helgen, för ett födelsedagskalas, och blev fly förbannad på mig, när jag berättade att jag inte varit där och gjort något sedan begravningen. Den sista oktober ska lägenheten vara tömd och färdigstädad. Det är inte så att jag gjort det för att djävlas med någon, framförallt inte med min bror, och det är ju ändå 14 dagar kvar. Men han hade tydligen någon inre bild och dröm om att allt skulle vara klart när han kom upp igen.
Efter att ha fått honom att förstå (fast jag tror ändå att han tror att jag kommer att skita i det) att han måste försöka lita på mig, eftersom jag lovat, träffades vi i lägenheten. Han och hans sambo tog ett par kartonger med sig och sen skrubbade vi lite i den otäckt smutsiga lilla lägenheten. Jag har lovat att låta min granne, antikaffärmannen, titta på ett par saker och sedan köra resten till tippen.

24 kvadratmeter olycklig pappa.

3 Comments:

At 9:43 em, Blogger superkryp said...

Kul med artisten! :)

Tråkigt (jobbigt) med brorsan och lgh. :/

 
At 8:11 fm, Blogger Ilva said...

Det ar val det enda positiva med pappas dod att vi redan hade hallit pa med forst hus o sedan lagenhet. Det ar sa jobbigt!
GRATTIS till succeen!

 
At 7:25 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Artisten: :-) Bror och lägenhet: :-(

Ilva: Mmmm. Asjobbigt. Pappa var dock en mycket sparsmakad herre, så det var inte mycket att ta reda på...

 

Skicka en kommentar

<< Home