fredag, oktober 13, 2006

Karlstad by night

Sitter med salladstallriken i knät. Lunch framför datorn för att hinna med det sista. Sedan en dusch, en snabb packning och så iväg till Karlstad. Fredagen den 13:e och en Biggis ute på motorvägarna... Hm. Jag säger ingenting, så har jag ingenting sagt...

Och där jag, några stenkast från Globen, köpte min sallad idag, tyckte jag att såg ett visst Superkryp. Hade stor lust att gå fram och fråga, men det är så lätt att sånt blir pinsamt. "Eeeeh, är det du som är Superkryp?". "Vem, sa du?". Och så hade jag ju inte duschat... :-)

Från 1 november går jag ner till 40% i min fasta anställning.
I mailboxen i förmiddags kom en förfrågan från ett litet skivbolag som ville höra om jag kunde jobba med en artist, som verkade mycket intressant. Tyvärr - eller så kanske jag inte ska säga? - börjar det tjockna till rejält i kalendern nu: jag jobbar för tillfället med fyra projekt och ett femte på gång i november, så det känns som om jag måste säga nej. Det tar emot, men jag måste tänka på att kunna göra ett bra jobb också.

Så, Karlstad - here I come!
Beware, alla värmlänningar!

5 Comments:

At 1:56 em, Blogger Humlan said...

Svårt att säga "Nej", men ack så mycket skönare än att inte ha någon att säga "Ja" till!
Roligt att höra att det går bra!!!

Kör försiktigt!

 
At 7:39 em, Blogger superkryp said...

Om stenkastet kastades mot (och nådde) Skanstull och det var på morgonen så var det säkert jag! :)

Men jag tror att jag skulle ha känt igen dig lajv. Om vi gick förbi varandra alltså. Men på morgnarna garanterar jag ingenting. Det har t.o.m. hänt att jag duckat för familjemedlemmar om det är "fel" dag. :$ ;)

 
At 7:53 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Grattis till att det verkar funka med ditt egna företag!

Jag är skitglad för din skull!

 
At 9:08 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Tack.
Allt gick bra, by the way. T o m körningen... :-)

Superkryp: Stenkastet nådde typ bara runt hörnet där jag bor. Inte Skanstull. Men jag tror det var du, ändå... Det var likt...

Mams: Tack, rara du! Tack.

 
At 9:16 em, Blogger superkryp said...

Då var det säkert jag!!! ;) (Närrå.)

 

Skicka en kommentar

<< Home