tisdag, oktober 17, 2006

Om att jobba hemma

Det är inte bara katterna som kan vara ett (eller två) problem när man jobbar hemifrån. Dom är visserligen ett par söta, gosiga och keliga problem som jag oftast har överseende med. Vad som däremot är fruktansvärt enerverande, är dessa - och nu tar jag till kraftuttryck - jävla telefonförsäljare som ringer precis hela tiden! Tre, fyra gånger om dagen ringer telefonen och den ena inställsamma rösten efter den andra säger, "Heej Biggis, får jag fråga; har du bredband", "...är du intresserad av...", "...jag ringer från xYZ-klubben och kan erbjuda...".

Nejtack. Jag är inte intresserad. Inte intresserad. Nix.nu!

4 Comments:

At 7:52 fm, Blogger Humlan said...

Tack för länken, jag tipsade mamma om det och lovade fixa telefonnumret. Jag har haft Nix i många år, det funkar bra, det är bara dom som har mig i sitt kundregister som ringer (och oftast frågar om dom får ringa igen!).

 
At 8:34 fm, Anonymous Anonym said...

Det bästa är när de ringer mitt på dagen och förväntar sig att vederbörande är hemma då, de brukar låta förvånade då jag upplyser dem om att min make är på sitt arbete. Eller när de ringer mitt i middagen, nattningen eller nåt annat skoj.

Jaja, egentligen ska man vara snäll mot dem då de bara gör sitt jobb.. men men....

 
At 9:33 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Varsågod! Jag har varit på gång att kontakta dem sååå länge, och nu fick jag bara nog...

Lillmyra: Ja, när dom ringer på kvällen är man ju faktiskt HELA TIDEN mitt uppe i någonting... Och är totalt superointresserad av att köpa något. Jag vet att dom bara gör sitt jobb, och vissa är jag rätt trevlig mot, men ibland får jag totalkrupp!

 
At 8:29 em, Anonymous Anonym said...

Hej. Lite roligt att läsa eftersom jag själv är en av dessa irriterande människor som ringer till er. Men Jag förstår verkligen att det är jobbigt allrahelst när det ringer flera under kort tid. Ibland har vi fått i uppdrag att ringa till klockan 21 på kvällarna och då är det inte så lustigt att vara den som ringer upp.

 

Skicka en kommentar

<< Home