fredag, oktober 20, 2006

Musikblogg

Secret SocietyNär dom slog igenom, jobbade jag på det stora skivbolaget, där dom gav ut sina skivor. Jag var med och upplevde hysterin, den strålande skivförsäljningen, fansen - storheten. E-u-ro-p-e var verkligen Sveriges Största Rockband, och det funkade ju rätt bra utomlands också...

Sitter just nu och lyssnar på nya plattan som släpps på onsdag. Plattan är bra. Det är Joey's karaktäristiska röst; men den har mognat på något vis och vibrerar inte så där, enligt mitt tycke, irriterade, längre och det är tyngd och kraft i låtarna. Spår 2 låter som en hit, trean rockar på bra och dåliga musiker är de ju långt ifrån.
Jag tror den här plattan kommer att ge dem ny stjärnglans igen.

Lite kuriosa runt omslaget:
Du som kan lite om musik i allmänhet och Pink Floyd i synnerhet, kan möjligen skönja att att omslaget är gjort av Storm, som gjort de flesta av PF's omslagsbilder. När omslaget var klart utbrast skivbolaget: "men band-loggan, då!? Den måste ju vara med...!", varvid omslagsmakaren svarade: "Logga!? Det här är ett konstverk!".

Kompromissen heter "albumstickring", d v s man sätter en liten 'sticker' med logga och albumtitel på CD-asken...

2 Comments:

At 2:35 em, Blogger superkryp said...

Jag hoppas att de lyckas igen. Det är inte alls min påse nu för tiden, men ett kort tag på åttiotalet tyckte jag faktiskt att de var riktigt bra. :$

De verkar vara riktigt raka snubbar!

 
At 9:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Ja, de kan ju behöva lite slantar, med alla kronofogdar som springer efter dem...

Sandra: Jag tror dom kan vara lite roliga live, fortfarande! Signerar skivor på Mix Skivor i Globen i början av november, samma dag som dom spelar på Hovet, tror jag...

 

Skicka en kommentar

<< Home