tisdag, oktober 24, 2006

Byracka

På kontoret där jag fördriver den största delen av min, mer eller mindre, vakna tid finns en hund. Hund är kanske synd att kalla den. Skulle nog hellre sortera in den i facket 'ohyra'. Det är en sån där liten, ettrig variant av något som Paris Hilton då och då brukar stoppa under armen när hon trippar omkring på stan.

Jag är ingen hundmänniska. Jag gillar inte hundar. Inte så att jag avskyr dom, men någon form av hundaversion lider jag av. Alldeles utomordentligt specifik är jag när jag säger att jag inte gillar den här hunden. Varje besökare på kontoret får en rejält ettrig utskällning av denna lilla varelse. Det är särskilt killar som ligger på minus. Hundens matte tillrättavisar lite lojt ett par gånger, men verkar ha resignerat. Och varje gång jag äter lunch på kontoret, svassar den lilla besten runt benen och tittar uppfordrande på mig: "Jag vill ha! Jag ska ha!".

Funderar på att ta med resterna av en riktigt stark chili con carne imorgon...

11 Comments:

At 4:33 em, Blogger Bloggblad said...

Var det hos dig jag läste att jag skulle lägga namnet i*r*i*s på minnet? Att hon skulle bli känd? I går var det en stor artikel om henne i STIM-tidningen - då tänkte jag på dig... för det var väl du?

 
At 5:39 em, Anonymous Anonym said...

Det där är ju inte en riktig hund, det är en YFF! ;-)

/PGW

 
At 6:16 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ja gör det, så kan matte ligga och torka "rännskita" på golvet sen. .-)

 
At 6:22 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Jag har artikeln och tidningen liggande på mitt köksbord! Visst var det just precis i denna blogg du läste det, men intervjun tror jag faktiskt hon har fixat själv...

PGW: En riktig yff är det ju, nu när jag tänker efter!

Mams: Hihihi!

 
At 11:14 em, Blogger Monica med yffen said...

Jag kan inte riktigt SE vad det står för bokstäver i PGW:s kommentarer... Y, F och mer? Nej, jag ser ingenting. Absolut ingenting...

 
At 11:44 em, Blogger The Female Dinousaur said...

MmY: Hihi! Att du ens kunde läsa mitt inlägg utan att bli förbaskad! :-) Jag kan trösta dig med att den lilla besten och Yffen inte är/verkar det minsta lika varandra. Åtminstone inte till färgen...

 
At 12:39 fm, Blogger Monica med yffen said...

Åå, jag förstod det eftersom min yff...jag menar HUND, är sååå uppfostrad och inte säger det minsta yff... ibland. :)

(Var den brun???)

 
At 7:24 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

MmY: Ja, den är brun. Eller, med storstadstermer: 'lattefärgad'... :-)

 
At 7:26 fm, Anonymous Anonym said...

Lattefärgad? den är ljust bajsbrun alltså?

Nollåttor alltså ... ;-)

/PGW

 
At 7:52 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Hm. Ljust bajsbrun... Undrar hur många lattedrickande människor som gillar just den färgbeskrivningen av deras favoritdryck!

 
At 4:40 em, Blogger Bloggblad said...

Ja, jo. Det var så jag menade - att du bara tipsade oss.

 

Skicka en kommentar

<< Home