söndag, oktober 22, 2006

Hycklare

F d handelsministern flyr Sverige. Om anledningen är medias hetsjakt tycker jag det är fruktansvärt tragiskt.

Huset i Djursholm ska säljas och en kommentar i dagens tidning fick mig att haja till lite:
- Flera mäklare har blivit ombedda att sälja villan i Djursholm, men sagt nej. Vi vill inte sälja den eftersom vi inte vill förknippas med den verksamhet som Borelius varit inblandad i, säger en mäklare på en av de största firmorna i Stockholm.

"...den verksamhet som Borelius varit inblandad i...". Hon anlitade barnflicka svart. Hon betalade inte sin TV-licens. Det där uttalandet låter som om hon var lierad med maffian, eller nåt.

Om mäklarna i stan inte vill göra affärer med andra än liljevita, oskuldsfulla människor kan de lika gärna klappa igen för gott! Och förresten har man ju hört ett och annat om mäklarbranschen också...

6 Comments:

At 8:59 fm, Anonymous Anonym said...

Ja det var riktigt jäkla fånigt. Som sagt hon är ju inte med i brödraskapet precis. Mediadrevet har också verkligen gått för långt den här gången.

Läs mer på:
http://carlhellberg.blogg.se

 
At 3:27 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Nått så fånigt har jag väl sällan hört.

Jag har minsann sett programmet där de synade mäklarna i Stockholm under lupp.... det var ingen vacker syn.

Fly mig huset och jag säljer det glatt... jag tar bara 4% av försäljningssumman

 
At 5:51 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Carl: Hej! Jag är helt enig med dig.

Mams: Mmmm. Jag tror möjligen att nej-sägandet från mäkarna har något med din kommentar att göra. Dom vill troligen inte bli synade igen...

 
At 7:23 fm, Anonymous Anonym said...

Nä, nu börjar det gå för långt. Ok hon har gjort fel, man bör inte utnyttja svart arbeteskraft, men det sysslar de mesta av Sveriges befolkning med. Sen är bortförklaringen till varför lite lam, att hon inte hade råd eftersom de hade separat ekonomi.

Men.. en försäljning av ett objekt har ingenting med hennes person att göra, vart har mäklarnas opartiskhet tagit vägen? De ska koncentrera sig på huset och allt annat och inte lägga in en massa personliga värderingar. Hoppas hon får bra betalt för sitt hus.

 
At 7:33 em, Anonymous Anonym said...

Hon hade väl en del skumma affärer för sig också. Skattegrejer, bolag som ägde husen, företag registrerade på Jersey som sades vara vilande men i själva verket inte var det och såna saker som det inte fanns någon riktig ordning i. /S.

 
At 9:17 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lillmyra: Håller med om att den där förklaringen inte riktigt höll måttet. Ska man ljuga, ska man ljuga så det låter trovärdigt... :-)

S.: Jag har kanske inte läst på riktigt ordentligt... Fast det där med bolaget som ägde huset var väl inte olagligt?

 

Skicka en kommentar

<< Home