lördag, oktober 21, 2006

Jag - ett (o)party animal

Jag vet inte hur ni tillbringar era lördagkvällar.
Själv har jag, samtidigt som jag badade en oavbrutet babblande Liten Körsbärsblomma, rensat handfatsavloppet i badrummet ("mamma, på Evas funkarprogram, då åkte vattnet upp och ner i röret, å in i väggen, ner i golvet å så upp igen!"). Därefter plockades Liten Körsbärsblomma upp, serverades Tomas & Vännerna och Percy ser spöken i bokform och därefter Puh & Tigger som insomningssaga i CD-spelaren. Efter denna lilla vilopaus fortsatte så min härliga avloppsrensarlördag i badrummet med stor rengöring av badkarsavloppet. Om jag skulle torka allt hår och annat mysigt grejs som jag grävt fram, skulle jag kunna virka en vinterpäls. Dessutom höll jag på att åsamka mig själv en grav hörselskada alternativt amputation, när teleskopskaftet på moppen trycktes ihop och höll på att penetrera min trumhinna. Men, nu är det rent, vattnet flyter som en klar bäck och rinner t o m genom rören som det ska.

Hjälp. Jag behöver socialt umgänge.

8 Comments:

At 10:48 em, Blogger superkryp said...

Det låter inte riktigt som det absolut bästa man kan hitta på en lördagkväll (eller nån annan kväll), men när vattnet flyter på som det gör efter det äckliga jobbet så är det väl ändå värt det, antar jag, oavsett vilken dag man gör det på.

 
At 10:57 fm, Anonymous Anonym said...

Tycker det låter riktigt spännande, vem vet vad man kan träffa på i avloppet ;-)

/PGW

 
At 4:23 em, Blogger Ola Claesson said...

Kan du skicka vinterpälsen till mig? Jag gjorde en mössa senast jag rensade avloppet.

 
At 9:14 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Superkryp: Jag vet inte riktigt. En lördag skulle kunna vara aningen lite mer glamorös än så, tycker man...

PGW: Månne. Tänk: "nämen hej, Brad Pitt! Vad gör DU här!?"

Ola: Haha! Jag lägger undan den åt dig!

 
At 4:35 em, Blogger Ola Claesson said...

Brad Pitt i avloppet? Det ska jag säga till Persbrandt nästa gång vi har tjejkväll!

 
At 7:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Men hallå! Persbrandt hade jag ju i byrålådan redan...

 
At 3:36 em, Blogger Ola Claesson said...

Har du stora byrålådor eller är han bara 130 cm utan högklackat?

 
At 4:17 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ola: Stora, och många, byrålådor har jag...

 

Skicka en kommentar

<< Home