måndag, juni 19, 2006

Monday blues

Efter en skön och mycket trevlig helg var det så måndag igen.

"Vi är klara med grovlagret och plocklagret onsdag/torsdag (förra veckan)", sa flyttfirman optimistiskt.
Idag är det måndag och lite mer än halva 'groven' är flyttad - ingenting av plocklagret. Idag har halva vår egen styrka irrat som blinda möss och för att sedan helt plötsligt försvinna. De åkte ut till nya lokalerna (utan att knappt meddela), istället för att hjälpa till med det som var kvar på gamla stället: slänga, packa det sista osv. Efter lunch kom dom tillbaka igen, men muttrade snart något om att "jag måste hämta bilen för det är lite tavlor som ska flyttas"... eller "jag åker in till butiken X"... och så försvann dom igen. Och chefen skickade hem två av gubbarna och lämnade tre av oss andra kvar, eftersom han gick på deras deras "det finns ändå inget att göra", fast det visst fanns...
Sur som ättika har jag varit hela dagen och klockan tre lämnade jag röran och gick hem.
Hur vore det med lite organisation! Jag fortsätter vidhålla: den här flytten är ett stort skämt!

3 Comments:

At 7:30 em, Blogger Bloggblad said...

Förmodligen är alla lika less som du, men förmodligen har inte alla samma ansvarskänsla...

 
At 9:16 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Bloggblad: Va fasen... det var ju jag som skulle skriva det där.

 
At 11:51 em, Blogger Humlan said...

Här är en till med samma tanke, så jag kan bara nicka instämmande med Bloggis och Mamsen.

 

Skicka en kommentar

<< Home