fredag, april 07, 2006

Fredagssvammel

Vaknade klockan 04.00 imorse och masade mig, med nöd och näppe, upp för att pussa Liten Söt Sambo farväl. Raglade isäng igen och slocknade ett par timmar till. Sen rusade dagen på som vanligt, med ett skönt avbräck i form av lunch i trevligt, surr-igt sällskap. Avslutade dessutom arbetsveckan med att lyckas boka in artist på TV 4 Nyhetsmorgon i början av maj, så det var med glatt humör och gott samvete jag lämnade kontoret för att göra helg. Riktigt slut är dock inte arbetsveckan, eftersom jag ska övervaka signeringen med Riedel/Lundgren på NK på söndag kl 14, men eftersom jag som kompensation slipper jobba på torsdag, gör det inte så mycket.

Strax före halv 9 kom ett SMS: "Landade just. Det är 16 grader och sol".

Och här sitter jag. Lätt urlakad men nöjd med veckans arbetsinsats, med en trött Blomma sovande ett par rum bort, ett glas rött (Basilicata Rosso) bredvid tangentbordet och TV'n påslagen bakom ryggen. Tänker ta mig en tur ut bland bloggarna, så långt jag nu orkar. Kanske jag gör en Sandra och vaknar med avtryck av a, s, d och f i pannan...

4 Comments:

At 9:53 em, Blogger Bloggblad said...

Så skönt att vara nöjd. Min vecka har varit mest uppochnedvänd. Men jag är nöjd med att ha 10 dagars ledighet liggandes tomma framför mig! (Fast de lär inte förbli särskilt tomma, huvudsaken är att jag själv bestämmer när och vad och hur.)

 
At 9:10 fm, Blogger Ilva said...

Bra! Ta det lugnt o njuuut av lugnet! Sa lange det varar...

 
At 2:37 em, Blogger Sol och skugga said...

Hej!
Det är ändå något speciellt med fredagar tycker jag. Summering av veckan och förhoppningsvis lugn och ro ett tag. Trevlig helg!
/Bisse

 
At 9:35 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Åh, det låter helt underbart med tio lata (?) dagar! Det kommer några för mig också i påsk; dom ska jag njuuuuuta av!

Ilva: Jupp! Carpe diem...

Bisse: Hej! Fredag är bästa dagen, tycker jag. Avslappning, är ordet.

 

Skicka en kommentar

<< Home