måndag, april 10, 2006

Dyra vanor


Varför lär jag mig aldrig? Jag klagar och har ågren över att jag har så dåligt med pengar, samtidigt som jag gladeligen kastar mig in i närmsta affär och köper Body Shops svindyra men helt underbara kroppslotion med jordgubbsdoft. Samt bjuder mig själv på fullkomligt makalöst god, men onödigt dyr, sushi till lunch.

Jag skyller allt på frånvaron av min bättre hälft, någon som kan hugga tag i mig och säga stopp när det börjar rycka i shopping-tarmen.

Nu är det tio dagar, och en påskhelg, kvar innan det kommer tillskott i kassan i form av barnbidrag. Ett bidrag som dessutom är nedskuret med hälften, eftersom jag fått bakläxa på ett gammalt bostadsbidrag.

Dags att gå hem och lösa in dom där Trisslotterna som hänger på kylskåpet...

Håll tummarna!

6 Comments:

At 5:04 em, Blogger Humlan said...

Du kan väl inte låta kroppen torka ihop heller! :-)
Jag håller tummarna för tillskott!!!

 
At 6:28 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Om du tycker att den känns för dyr för dig, kan du ju alltid skicka den till mig... jag tar emot allt som är gratis.

 
At 8:09 em, Blogger Batbut said...

Om jag hade nöjt mig med bodyshop... här har jag shoppat så att barnbidraget är slut de närmsta 10 åren..... huvva! Ångest ångest ångest Men gud så snygga vi blir (hoppas jag)

 
At 9:57 em, Blogger Lisa said...

men din lilla söta sambo håller ju på att ta världen med storm. snart kan han köpa dig halva bodyshop och då är ju problemet löst? finemang. jag fick förresten jobbet på mtv. så mtv-lisa fick det bli.

 
At 11:33 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: You said it! :-)

Humlan: Nej, och nu har jag börjat förse den med en hel massa vatten också, så nu torkar den varken utanpå eller inuti. Tack för tumhållning - vi får se vad det ger!

Mams: *asg*

Batbut: Oj, det låter oroväckande... Men vill man bli fin, får plånboken lida pin...

Musiklisa: Åh, hårdrockande maken? Det var för lääänge sedan han var stor rockstjärna. Nu tänder han bara nya stjärnor. Och vadå halva Bodyshop? Jag vill ha hela! Såg på din blogg att du fick jobbet. Vem är det som slutar och som du ska ersätta?

 
At 8:00 em, Blogger Bloggblad said...

Och jag som vande mig av med att handla under de senaste 2 inkomstlösa åren, har vant mig till med att spara och spara... för att sen bränna av det som ligger i shoppa-sedelbunten. I MORGON ÅKER JAG TILL STAN!!!!

Sen blir det väl knäcke resten av månaden...

 

Skicka en kommentar

<< Home