torsdag, mars 16, 2006

Sova, sova, säng

Äter gör hon som en liten lus för tillfället. Men sova, det är hon ruggigt bra på. Nu har hon snart sovit i tre timmar. Jag har jobbat, läst bloggar, duschat, ätit godis, petat näsan, bloggat lite till, ringt lite journalister, mailat med jobbet, mailat med Lille Söte Sambo (kom heeeeeeem!) och hon bara sover, och sover, och sover. Det gör inget, jag fattar ju att det bara är bra att sova bort bacillerna men det är ... oj, nu kom hon!

***********
Uppdaterad, senare på kvällen: När Lille Söte Sambo då äntligen kom hem, avlöste vi i princip varandra i dörren. Efter en hastig puss åkte jag in till jobbet ett par timmar (ja, jag är galen!) för att göra ett utskick. Det blir jobbet för mig imorgon trots allt. Körsbärsblommans farmor har lovat ta hand om henne på dagen, så efter frukost imorgon bitti blir det en liten bilresa till de ännu södrare förorterna för transport av liten, snorig Körsbärsblomma. Kan ju vara skönt med lite miljöombyte för henne också.