måndag, mars 13, 2006

Årets mest tippade

Melodifestival i all ära. Den fyller säkert sitt underhållningsvärde och har sin publik. Jag tillhör inte skaran som suttit bänkad framför TV'n de senaste fyra lördagarna och viftat med stora schlagerfanan. Jag kan inte rabbla årtal, refränger och placeringar som Björn Kjellman eller Christer Björkman (däremot har jag under tre års tid jobbat ihop med killen som totat ihop Carolas bidrag - och mängder med andra vinnarlåtar. Han finns på bild i bloggen - leta, finn och vinn! (ledtråd 'sommar').
Som sagt, meloditävling i all ära, men känns inte årets final på lördag rätt onödig? Varför inte bara skicka iväg Carola till Evigheten, förlåt Aten, på en gång? Det är ju rätt uppenbart vem som kommer att kamma hem segern.

*********
Uppdaterad, runt fikarasten: Har tänkt på en sak: Varför blir våra "runt-40" schlagerdamer (Lena Ph, Carola) mer och mer lika Christer Lindarw ju äldre de blir?

9 Comments:

At 2:08 em, Blogger Bloggblad said...

Jag är faktiskt rätt trött på att Carola låter likadan i alla låtar och har samma gångart ända sen hon slutade studsa... det enda förnyade är väl anletsdragen?

 
At 3:33 em, Blogger Ida said...

Jag hoppas fortfarande på att någon annan vinner för jag tycker det finns många bidrag som är bättre än Carolas. Hoppas kan jag göra ett tag till.

 
At 5:34 em, Anonymous Anonym said...

Carola: Ögonen, pannan, tänderna, lena rösten...huuuu...jag blev rädd!

 
At 8:34 em, Blogger Morelli said...

att vi börjar likna christer lindarw? ja det handlar ju om att östrogenet sjunker i kroppen på oss framåt fyrtio...somliga av oss får ju tom skägg

 
At 8:40 em, Blogger Humlan said...

Jag vill inte att Carola ska vinna!
Vill inte!
Jag orkar inte med hennes självgoda sätt!

 
At 8:43 fm, Blogger PGW said...

Christer Lindarw är snyggare än Carola ... :-)

 
At 9:37 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sandra: Jo, superproffs är hon. Och 20 års erfarenhet har hon.

Bloggblad: Tänderna, säger jag bara. Usch!

Ida: Håller med. Fast jag har inte hört alla bidragen men skicka Andreas J. Han kan charma ALLA!

Kapple: Tänderna. Tänderna! Usch!

Morelli: Mmmm. Skägg är INTE kul. Inte på Christer Lindarw och inte på mig.

Humlan: Nej. Samma här.

PGW: :-)

 
At 9:47 em, Blogger S. said...

Är det inte snarare så att Christer Lindarw ser (ännu) mer och mer ut som en tant ju äldre han blir? Eller så heter svaret botox när det gäller vissa av dem.

 
At 3:57 em, Blogger The Female Dinousaur said...

S: En kombination av allt tror jag låter mest rätt. Brudar blir medelålders, får lite skägg och grövre anletsdrag *ser mig själv i spegeln*... Och Christer blir äldre han också... Även som tant.

 

Skicka en kommentar

<< Home