torsdag, mars 16, 2006

Ropa aldrig hej...

Dålig, dålig, dålig idé att ta Liten Körsbärsblomma till dagis idag. När jag kom och hämtade henne strax före fyra, hade hennes näsa förvandlats till en snorfontän och hon var trött, ledsen och hängig. Dessutom kom Liten Söt Sambo just hem från en spelning och berättade att hon klagat över ont i halsen imorse (även om det tydligen gick över sen, jag har frågat henne om det).

Det blir bara till att vara hemma resten av veckan och läsa sagor, pyssla i pysselböcker, kramas, spela dataspel och titta på film. Det där pressmeddelandet och eventuella intervjuförfrågningar får jag försöka sköta med vänsterhanden under tiden.

6 Comments:

At 2:44 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag har varit tvungen att läsa tillbaka i din blogg... har ju inte hunnit förut. :-)

Men det du skrev om att Carola och Lena PH blir mer och mer lika Lindraw, har alldeles rätt i. Precis som att Dolly Parton säger att hon blir mer och mer lik en trasvestit.

Kan det vara botox fel?

 
At 2:44 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Och.. jaaa... jag har jetlag. Därav tiden vid datorn.

 
At 8:06 fm, Blogger Ilva said...

jo du sant ar livet for en smabarnsmamma... kan ju vara vilsamt med om man inte har mycket som pressar pa!

 
At 9:56 fm, Blogger Humlan said...

Men stackars liten! Skönt att bli ompysslad av föräldrar och ha det lite lugnt omkring sig när man är trött och förkyld!
Ha en pysslig vecka och hoppas att vänsterhanden hinner lite också, så att du inte känner dig stressad!

 
At 11:47 fm, Blogger Jenny said...

Stackars liten, stor kram från oss snorgurkor här nere.

 
At 2:20 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: :-) Du ser, Dolly har också fattat! *jetlag är inget vidare!*

Ilva: Fast vi har klarat oss jättefint ändå. Sen förra sommaren, när jag började nya jobbet i augusti, har jag inte varit hemma en enda gång och vab'at. Jo, f'resten, en dag tror jag.

Humlan: Lugnt och försiktigt blir det. Mycket läsning om dinosarier och vila, vila, vila. Stressad? Äh, sånt har jag lagt av med! :-)

Sandra: Ja. För att inte tala om stora pluttan! :-)

Jenny: Tack, rara du! Snorgurkekramar är alltid välkomna.

 

Skicka en kommentar

<< Home