fredag, februari 10, 2006

Vill inte/vill

Jag vill inte sitta på ett unket kontor/lager.
Jag vill inte omge mig med muttrande, suriga, bittra människor.
Jag vill inte gå upp klockan sex på morgonen.
Jag vill inte åka till jobbet 06:45 för att kunna gå hem tjugo över fyra.
Jag vill inte jobba heltid.
Jag vill definitivt inte att det suriga, unkna kontoret/lagret ska flytta till Kungens Kurva.

Jag vill jobba 8:30-15.00.
Jag vill tjäna aningen lite mer än jag gör nu.
Jag vill kunna cykla till jobbet.
Jag vill kunna hämta mitt barn på dagis senast halv fyra.

Jag vill njuta av att se mitt barn växa upp och bli en klok, charmerande, personlig liten individ men hur ska jag kunna det, när jag bara måste jobba, jobba, jobba hela tiden?

Snart måste Gammelmamman gå i pension!

10 Comments:

At 8:10 fm, Blogger Humlan said...

Skulle inte du på en arbetsintervju idag...?
Du kanske inte behöver göra det du inte vill...
...fast du kanske måste jobba lite mer än 8.30-15.00, men kanske på cykelavstånd och med GLADA människor i trevliga lokaler!
Jag håller tummarna!

 
At 8:16 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlis: Klockan 12 ska jag på en mycket snabb intervju. Arbetstiden, cykelavståndet och dagishämtningen skulle kunna funka. Det är det där med lönen som jag är lite orolig för... Men jag tackar för dom hållna tummarna!

 
At 9:25 fm, Blogger Ilva said...

jag haller ocksa tummarna!

 
At 10:03 fm, Blogger Lyckliga Grodan said...

tankarna är vår kraftigaste muskel.. nu tänker du... sätter ner på pränt.. och snart är du där..
puss och kram från grodskogen..

 
At 12:04 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag skulle just skriva det som grodan skrev här ovanför. Fast få det nedskrivet har du ju redan gjort här.

Sätt bild på det... skriv ner det. jag har gjort det...och jag kommer att nå dit.. till mitt mål inom några år.... det är jag övertygad om!!

So.. Go for it baby!

 
At 1:12 em, Anonymous Anonym said...

Nu är klockan över 12, men jag hoppas att det gick bra för dig dit du skulle.

Håller med dig i det där att vilja se barnen växa upp, ibland tycker jag att det är alldeles för långa dagar även om jag studerar och kan styra min tid själv en hel del.

Kul att se dig på bild, hade föreställt mig en helt annan "gammelmamma", du ser inte en dag äldre ut än den andra tjejen på bilden*ler*

Ha en trevlig helg, själv ska jag tillbringa den med att flytta och lämna förorten med det bästa köpcentrumet på den här sidan stan för att komma närmare de två stormarknaderna som ligger på varsin sida om en riksväg. Lät invecklat och kryptiskt*hihi*

 
At 3:02 em, Blogger Bloggblad said...

Det GÅR att jobba mindre. Jag vet, jag hade aldrig orkat jobba heltid med 2 små barn. Det kostar såtillvida att några guldkanter försvinner, men man hinner laga mat/kläder och behöver inte så mycket nya kläder själv. Och när man vet att det är övergående och att man får mycket tillbaka i form av lugn och ro och barn som mår bra - då är det värt de pengar man förlorar.
Dessutom var vi så himla fattiga som studenter, att EN lön kändes väldigt mycket...

 
At 9:02 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Tack!

Grodis: Men dej kan man ju inte pussa... Man vill ju liksom inte att lyckliga grodan ska förvandlas till en olycklig prinsessa...

Mams: När/om det blir någon flytt för det nuvarande företaget, tänker jag sätta in en förhandlingsstöt. Jag har planer.

Lillmyra: >>>>du ser inte en dag äldre ut än den andra tjejen på bilden*ler*<<<<<
Har jag sagt att jag gillar dig!? :-) Hmmm. Jag ska klura lite på var du kan tänkas bo...

Bloggblad: Ja, jag struntar mer eller mindre i guldkanterna nuförtiden. Det enda är att man tyvärr dragit på sig en stor skuld för en stor lägenhet, som ska betalas varje månad... Så en inkomst måste jag ha varje månad. Men det ska nog lösa sig...

 
At 10:43 em, Blogger Batbut said...

Nu fick jag världens idé! Du berättar alla mysiga och intrikata detaljer från Ditt liv i musikvärlden, så skriver jag en bok! Fast med alias såklart. Och så delar vi. Så blir vi snorrika och kan ha sovmorgon VARJE dag! It's a deal?

 
At 9:33 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Hm. Detaljer? Dom är höljda i någon sorts dimma... Fast det var en bra idé, särskilt det där med sovmorgon...

 

Skicka en kommentar

<< Home