söndag, februari 26, 2006

Härlig helg

Vilken helg!
Lördag bjöd på långlunch med vin (hur ofta händer det?) i ytterst trevligt och pratglatt gäng. Undrar hur många lördagslunchgäster som satt och himlade med ögonen över vår röstvolym... Galet trevligt var det i alla fall och klockan hann bli sen kväll innan jag var hemma. Väl hemmavid löste jag i princip av sambon, som skulle iväg och kolla ett av sina band nere på stan. Tur var väl det, för jag undrar om hans näsa skulle klarat av min vin- och vitlöksbestrukna andedräkt någon längre tid. Det var knappt så jag själv gjorde det...

Idag har jag och sambo haft väninne- med barnbesök. Har försökt konversera artigt, sett till att Elliott spottat ut kattmaten han stoppat in i munnen, samtidigt som vi hållit stenkoll på hockeymatchen. Glädjen stod bokstavligen högt i tak när slutsignalen gick och vi dansade krigsdans i vardagsrummet. Jag älskar hockey och tycker att det här definitivt var den bästa guldmedaljen detta OS.

Ska avsluta den här härliga helgen på ett mindre härligt sätt.
Dags att betala räkningarna. Gulp.

6 Comments:

At 7:56 fm, Blogger maruschka said...

Tack för senast, det var verkligen supertrevligt, mer av det!
Synd bara att tiden springer iväg när man har trevligt!

Kollade upp Barnadiset på nätet och jag tar gärna en date där någon gång framöver...

 
At 11:44 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Ja, det var så mysigt! Dom där 6 timmarna fattar jag inte alls var dom tog vägen...
Barnadiset - you're on! Vi styr ihop något framöver!

Carin: Japp, det är besökets barn som heter Elliott. Fint namn och ursöt kille. Dock lite hård på kattmaten... Din kille är säkert inte mindre söt och go, trots att han har ett "t" mindre... :-)

 
At 8:00 em, Blogger Bloggblad said...

Tyckte jag inte att det kom en läbbig vitlökspuff norrifrån när jag var ute och gick...?!?!

 
At 9:41 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Burp, sorry!

 
At 9:55 em, Blogger Cornelia said...

JAg har slutat stinka nu tror jag

 
At 10:15 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Och min mage har lugnat ner sig efter att ha terroriserats med vin, vitlök, en snus och en öl. Men jag höll mig ifrån cigaretterna i alla fall... :-) Magen är nog glad för det ändå.

 

Skicka en kommentar

<< Home