fredag, februari 10, 2006

Fredagsmys

Det är så skönt med fredagar. Det är skönt att unna sig att softa eller t o m somna i soffan efter en taco-middag, medan lillsmulan och hennes pappa småpratar lite om dagen som gått. Knapra lite på en ostbåge och sippa lite på passionsfruktläsken. Slänga ett öga på den pampiga OS-invigningen. Småblogga lite. Släppa en fis... Nej, nu går det överstyr. Sorry. Man får inte bli hur "fredagsmysig" som helst...

Anställningsintervjun? Ja, vad vet jag. Killen kom en timme försent (satt fast i ett kundmöte på Lidingö) så jag var rätt stressad när han väl kom. Vi pratade mest om vad han gjorde, han frågade inte mig speciellt många frågor. Han var väldigt ung (25), men verkar ambitiös och rutinerad. Han är scenograf och behöver en "agent" som ska funka som kundbokare, bollplank och lite allt-i-allo. Alltså ungefär vad jag gör idag, men riktat mot eventbyråer, produktionsbolag och större företag. Det enda kruxet är lönesättningen. Jag, som är så gammal, behöver en fast inkomst varje månad. Här var det "en grundlön och 20% provision" på det han drar in. Mycket mer än så hann vi inte orda om saken, innan jag var tvungen att gå. Han kommer att ringa mig nästa vecka. Well, vi får se. Jag är inte i paniskt behov av att byta jobb på stört. Kanhända kan jag t o m förhandla till mig en deltid med bibehållen lön på det nuvarande stället, i samband med en eventuell flytt.
Vi får se.
Nu är det faktiskt helg.

5 Comments:

At 9:23 em, Blogger Bloggblad said...

Jag trodde att du trivdes kanonbra på ditt spännande jobb... snopen!

 
At 9:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Jag är så kluven i den här frågan. Emellanåt trivs jag och ibland trivs jag inte alls. Och situationen för branschen som sådan är inte direkt lysande och företaget vadar väl inte direkt i pengar. Den där taxin till Grammisgalan t ex, den fick jag avboka... :-)

 
At 9:34 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad igen: Sen hade det ju faktiskt varit roligt om någon av de artister man jobbar och sliter med, faktiskt slog igenom också. Sånt gör ju också att man trivs med jobbet - framgång. Även om de flesta jag jobbat med är väldigt nöjda med det jag gjort och gör, så skulle det ju vara en fjäder i hatten för alla, om någon fick en brottar-hit. Annars känns det mest bara som man stångar pannan blodig mot den där brutala väggen...

 
At 10:44 em, Blogger Batbut said...

Biggis, varför inte dra igång eget? Med Dina kontakter och Din karisma så är det halva inne hela vägen. Visst tryggheten är viktig, men trivseln är otroligt viktig. Och så har vi ju mitt förslag nedan...*s*

 
At 9:35 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbutsaida: Att jobba skulle kräva mer än en heltid, och jag vill ju dra ner på arbetstiden...

 

Skicka en kommentar

<< Home