tisdag, februari 14, 2006

Att slösa arbetskraft

Sedan början av december har jag jobbat intensivt med ett av de band vi distribuerar. De har fått hyfsad uppmärksamhet i media; fått en del fina recensioner och både synts och hörts här och där. På en spelning för någon vecka sedan var det totalt utsålt och folk fick vända i dörren, eftersom stället inte tog in fler. De påstår själva att mitt arbete gett bra resultat, och att de får besökare (troligen mest mediafolk) på hemsidan varje dag som skriver om hur mycket de tycker om skivan.
En titt i våra register visar att plattan till dags dato har sålt fem (5!) ex.
Hur är det ens möjligt?!
Varför ska det vara så jäkla svårt att samordna sina trupper inom ett företag, och sträva mot samma mål? Det känns så oerhört frustrerande att jobba aschlet av sig med något, som sedan resulterar i detta. Varför ska jag ens anstränga mig och försöka nå ut med våra band, när det inte genererar någon försäljning?
Jag måste nog ventilera lite med min chef idag.

2 Comments:

At 9:45 fm, Blogger Humlan said...

På dom bara!
Det ÄR frustrerande att slita, när andra inte gör sin del!

 
At 9:10 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Japp. Har talat med bossen idag. Innan veckan är slut har jag kanske lösningen på mitt jobbproblem och förhoppningsvis fått igång en diskussion om att vi måste föra en enad front.

 

Skicka en kommentar

<< Home