lördag, januari 21, 2006

Transponder-montering

Hur fan gör man?
"Temperaturen på transpondern och vindrutan får inte understiga 15 grader vid montering".
Okej - det är nästan minus tio grader ute och min bil står därute någonstans, under ett berg av snö. Jag har inget garage och jag har ingen förlängningssladd som är typ 10 mil lång, så att jag kan blåsa vindrutan varm med hårtorken. Imorgon ska jag troligen ut på en biltur till min pappa, en resa som tar max 20 minuter. Det kommer inte att spela någon roll om jag har fläkten inställd på bastu, vindrutan kommer troligtvis bara upp i runt nollan.
Dessutom måste jag, när vintern är över, byta vindruta på min bil eftersom jag har lyckats få två (2) stenskott på den nu. Monterar dom snälla gubbarna/gummorna på glasverksta'n fast transpondern igen?

Det är mest bara skit med bilar, tycker jag.

6 Comments:

At 8:53 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Flytta till Nybban... här kostar ingenting nånting. Och vi är begåvade med TVÅ trafikljus i stan

 
At 12:09 em, Blogger Tommy said...

Skit i att sätta fast den. Den fungerar även om den ligger på instrumentbrädan och troligtvis även om den ligger i handskfacket.

 
At 1:32 em, Blogger Jenny said...

Sent grattis till grammis galan.
Vad är en transponder? En sån där betalatullmakapär?

 
At 2:59 em, Blogger Batbut said...

Då gör man som så: man kommer och hälsar på Batbut, ställer bilen i garaget och monterar på transpondern. Som även går att flytta när man byter vindruta. Snipp snapp snut - så var det slut!

 
At 9:21 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mams: Kommer jag så blir det tre ljus i stan... :-)

Tommy: Om den har ramlat ner inatt igen, så kommer jag att följa ditt råd.

Jenny: Tack, det kommer att bli jättekul (hoppas jag) på Grammis! Japp, du har helt rätt - en betalatullmakapär är precis vad det är!

Batbut: Måhända lämnar jag kvar bileländet hos dig! Komplett med dosa och allt!

 
At 3:46 em, Blogger maruschka said...

Skit i transpondern tills våren kommer och betala på Internet fram tills dess då?

 

Skicka en kommentar

<< Home