lördag, januari 21, 2006

Ambitioner

Ambitionerna är alltid skyhöga när jag blir gräsänka. Den här gången hade jag tänkt:
a) städa ur det gigantiska skåpet i badrummet
b) vika tvätt
c) plocka undan leksakerna som ligger spridda som höstlöv i lägenheten

Hur det slutade? Ja, jag sitter ju här - och om en stund kommer jag att förpassa mig till soffan och glutta lite på P3 Guld-galan (en liten försmak av Grammis...) och jag har gjort varken a, b eller c. Nåväl, jag har fram till och med onsdag på mig. Andan kanske faller på, någongång.

3 Comments:

At 8:52 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Tanken var god i alla fall. Är det inte det som räknas?

 
At 5:59 em, Blogger Cornelia said...

Låter bekant på nåt vis...

 
At 9:22 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselams: Jo, det är det ju!

Cornelia: Haha!

 

Skicka en kommentar

<< Home