söndag, januari 22, 2006

Hånskratt

Startade bilen efter besöket hos pappa.
"Plopp", sa det och så satt jag där med transpondern i knät.

Någon som är förvånad? Det var ju jag som hade satt fast den...

Först satte jag fast den så att det inte gick vinkla backspegeln.
Det var bara att slita loss transpondern från rutan igen, och fästa den på ett bättre sätt. Rutan blev ju varm ordentligt under färden men isade sen igen inuti medan den stod parkerad. Med reducerad fästkraft blev resultatet som ovan. Tror dessutom att jag tryckte så hårt att jag förvärrade stenskottet och sprickan som sitter lite lägligt där transponder-helvetet ska sitta.

Snart säljer jag den här bilen...

6 Comments:

At 7:02 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

stackars er trängselmänniskor..
flytta hit i stället.. här finns det plats ju..:)

 
At 7:35 em, Blogger Bloggblad said...

Först tänkte jag: Vad fasen är en trasponder - sen kom jag ihåg... I vår stad har vi t.o.m. gratis parkering. Dessutom inga poliser så man kan ställa sig var man vill utan risk för påföljder.

 
At 8:16 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

bloggblad: Precis likadant här... på gott och ont.

Fast ibland dyker poliser när man inte vill... förra söndagsmorgonen 4.23... fick parkeringsböter. F..n, djä...ar!

 
At 9:18 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Lyckliga Grodan: Vi får betala dyrt för att bo i Stockholms huvudstad. Allt kostar... En vacker dag så kommer jag...

Bloggblad: Låter härligt! Funkar det att bo i ett polisfritt samhälle?

Mams: Men va? Lappar polisen felparkerade bilar?

 
At 10:40 em, Blogger PGW said...

Silvertejp säger jag bara, silvertejp!

 
At 10:41 em, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Men åh, att jag inte tänkte på det...

 

Skicka en kommentar

<< Home