torsdag, december 08, 2005

Big mistake. BIG mistake...

The exorcism of Emely Rose - bild från imdb.com I ett svagt ögonblick lovade jag min kompis Å att gå med henne på bio.
Inte så att jag inte gillar att gå på bio. Jag älskar bio! Innan vi fick barn gick jag jämt, jämt på bio. Såg det mesta; allt från töntiga, sexistiska amerikanska collegekomedier till djupa dramer. Och det är absolut inte så att jag inte vill träffa kompis Å. Det sker alltför sällan och alla tillfällen bör därför tas att umgås med denna ljuvliga kvinna. Men, inte så ofta ser jag skräckfilm på bio, även om jag är en skräckfilmsfanatiker. Det blir helt enkelt för mycket skräck på en gång. Och skräck i stor förpackning.
Filmen vi ska se är nämligen den jag blev så skitskraj av (i en tv-reklam) häromkvällen. "Besatt", eller "The Exorcism of Emelie Rose" som den heter på engelska. Det låter mycket läskigare på engelska. Allt med "exorcism" i, får det att gå kalla kårar längs ryggen.
Hur ska jag överleva det här? Vad har jag gett mig in på?

10 Comments:

At 3:22 em, Blogger Humlan said...

Inte vet jag vad du har gett dig in på, men jag följer INTE med!!! Huuualigen!
Är alldeles för feg för skräckfilmer. Kan läsa läskiga-skräckiga böcker, men inte se det på film...

 
At 3:28 em, Blogger maruschka said...

Vet du vad?...jag ahr inte varit på bio på tre år och igår kväll var jag och såg denna "Besatt", jag som är livrädd för skräckisar...
Skådespelarinsatserna är skitbra, men filmen är BORING!!!...jag såg Teh Ring för två år sedan i fullt dagsljus hemma och var paralyserad i tre dagar, men denna film reagerade jag inte ens på...
Hoppas jag inte förstör din upplevelse nu...*ler*

 
At 3:29 em, Blogger maruschka said...

Ser nu att jag har blivit dyslektisk vad det gäller T och H...*hihi*

 
At 3:37 em, Blogger Theron o familj said...

Det värsta av allt är att den ska vara baserad på en sann historia!?
Good luck!

 
At 3:44 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

kan du inte bli sjuk.. vinterkräkningar eller nåt.. alltså bara på låtsas..
säger grodan utan skrupler..

 
At 7:14 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Sätt Er i en ytterkant, så kan du slinka ut på toaletten 7-8 gånger under filmen.

 
At 8:43 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Alla: Rapport kommer!

 
At 12:22 fm, Anonymous Anonym said...

hrm... tror inte du kunde få med mig inte, hrm... är nog för mesig för skräckfilm på bio... Och bio har jag inte varit på... ja, du... över 20år är det nog nu. Äldsta dottern blir 21 i januari, och sedan hon föddes har jag inte satt min fot på en biograf. Inte sett speciellt många filmer hemma heller, faktiskt. Men innan dess var jag ofta på bio. Varför ändrar man sig så? Säg inte att det är åldern, snälla :).
Må så gott... en Sjöbackabo på irrvägar ute på nätet, kram

 
At 9:30 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bim Bloggare: Kul att du hittade hit! Jag vet faktiskt inte vad det där med filmtittandet beror på. Andra prioriteringar i livet, kanske? Dessutom somnar jag i 9 fall av 10, när jag tittar på film.

 
At 11:34 em, Anonymous Anonym said...

Det som är mäktigt i filmen är när " de 6 demonerna" drar sina namn.. Jag tycker fan det är Höjd punkten .

 

Skicka en kommentar

<< Home