måndag, december 05, 2005

En femetta i fyran

Vågar inte riktigt känna efter om jag är trött intill medvetslöshetens rand, eller om jag bara är sådär "vanligt" trött... Fast ögonen saggar oroväckande mycket varje gång jag sätter mig i en hyfsat bekväm möbel, typ på toaletten... Eftersom jag gick och la mig redan strax efter 8 igår, och sov vid halv 9 så har jag ju åtminstone fått en hyfsad mängd sömn. Men nu börjar det kännas att min väckarklocka ringde 02:45 imorse...

Allt gick fantastiskt bra på fyran imorse. Jag måste säga att jag är grymt imponerad av "folket" på denna tv-kanal. Ljus, ljud - allt satt som en smäck nästan direkt. Inga sura miner från varken artister, ljus- eller ljudexpertis och kvart över 8 körde Iris & gänget igång med första låten. Duktigt nervösa hade dom hunnit bli, efter att ha gått och trampat, trampat i fyra (!) timmar. Richard - mannen med de enorma polisongerna och tillika Iris gitarrist/pojkvän - kunde inte agera kör som brukligt, eftersom han fick stötar av sin mikrofon hela tiden. Tydligen är han dessutom el-fobiker, efter traumatisk upplevelse i barndomen. Så man fick klara sig utan hans imponerade basstämma. Amazonkvinnan själv gjorde som vanligt ett imponerande intryck (trots att hon gick på antihistamin efter att ha sovit hos kattägare) och rev av sista låten och en kort intervju kvart över 9. Efter det skulle bandet sätta sig i bilen igen, och åka raka vägen ner till Göteborg; hem igen. Livsfarligt! De åkte nämligen f r å n Göteborg kl 21 på söndagkvällen... Iris och Richard skulle avsluta kvällen med en kortkort spelning på Hotel Lydmar, och meningen var väl att jag skulle gått och tittat. Men här sitter jag.
Med ögonen hängande nere vid knävecken.

Om du skulle vara sugen att kolla hur det lät och såg ut - klicka!

6 Comments:

At 9:43 em, Blogger Humlan said...

Såg henne i morse, hon var bra!
Har hört att TV4 har bra ljud och är omtyckt av musiker. Måste vara roligt att jobba när man vet att alla gör sitt bästa.
Skönt att det gick bra. Kan tänka mig att det är ett viktigt sätt att få ut sin musik. Själv har jag köpt flera skivor efter spelningar på nyhetsmorgon, vissa har jag blivit besviken på andra har blivit favoriter...

 
At 10:21 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

vilken röst.. och det svänger yeah...
gå och lägg dig nu.. så du blir människa igen..

 
At 10:57 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag såg minsann också.... ställde klockan. Hona har en härligt rå röst.

 
At 10:59 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Menar hon förståss.

 
At 8:52 fm, Blogger Mildamakter said...

Hon har verkligen en härlig röst!

 
At 11:01 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Kul att ni gillade henne - inte nog med att hon sjöng bra, hon var snygg också! :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home