onsdag, december 07, 2005

Allt är fint - sanning med modifikation

StenskottSurfade på en härlig glädjevåg från kontoret. Kände mig världsbäst; fick fint beröm från flera håll, för att jag lyckats "sätta" så mycket grejer på projektet som gått som på räls sedan starten. Glad och lycklig i största allmänhet satte jag mig bakom ratten på "min" bil och helt plötsligt planade den där glädjevågen ut till ett ynka litet fjärtigt skvalp, och jag ramlade av min surfbräda.
Ett stenskott. Ett fult, jädrans hack i vindrutan och en 15 cm lång, tunn spricka... Lägg därtill att bildjä**ln skulle varit inne på tusenmilaservice för x antal kilometer sedan.

I år får det bli hemmasnickrade julklappar till hela släkten...

5 Comments:

At 7:56 em, Blogger Ilva said...

men det finns ju sant dar medel som man kan spruta in i rutan ju! Har finns det iallafall, fraga nanstans! Den skruttigare av vara bilar (vi maste ha tva eftersom vi bor pa landet) holl pa att bli stulen i gar natt, som tur var lyckades de inte starta den hahaha for den ar sa skruttig! Men att fixa dorrlas o startlaset kostade barnens julklappar!

 
At 10:09 em, Blogger Batbut said...

Visst är det trist! Själv körde jag vår bil till verkstaden igår efter att en stolpe överfallit mig i garaget... Elak stolpe!

 
At 1:25 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: Tack för tipset, Ilva. Tror inte att det funkar när rutan är sprucken, tyvärr. Buhu, jag tycker det är för jävligt rent ut sagt att folk inte kan låta andras prylar och tillhörigheter vara ifred! Blir jättearg!

Batbut: Mmmmm. Aptrist.
Åh, den där stolpen skulle jag vilja ta ett litet snack med. Dumma stolpe! :-)

 
At 2:36 em, Blogger Bloggblad said...

Vår förra bil hade en spricka mitt fram under alla år vi ägde den - och inget hände med rutan. Till slut glömde vi bort den. Fast vår spricka var bara ett par cm.

Men med min otur med blinkersen hade vi ändå tur - det går på garantin!!! YES! Men tid lär det ta, det är nåt datoriserat som måste hämtas hem någonstans från yttre rymden tydligen.

 
At 8:41 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Bilarna blir onekligen bara mer och mer futuristiska... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home