måndag, september 12, 2005

Skräck

Imorgon ska jag träffa honom igen. Klockan 8 kliver jag över tröskeln, hänger av mig jackan och inser att jag automatiskt börjat andas i små, stötvisa andetag. Ingen djupandning här inte! Efter de sedvanliga hälsningsfraserna: "Hej, det var ett tag se'n, hur är läget?" är det bara att inta halvliggande position, gapa och blunda. Händerna griper hårt, hårt om armstöden, trots att jag försöker slappna av. Axlarna åker upp och timmarna efter har jag alltid huvudvärk.
Jag försöker le och vara duktig men måste erkänna: jag har en grym tandläkarskräck!

7 Comments:

At 10:18 em, Anonymous Anonym said...

Oj oj,, ja det där är ett rent helvete! Dyrt som sjutton är det åxå! Har haft tandvärk nu i en vecka, men väntar jag lite till kanske det går över,,
Min tandläkare är dessutom otroligt snygg,, gör ju inte saken lättare.

 
At 10:21 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Rita: Det är skitjobbigt! Men vänta inte - gå till tandläkaren nu! Det går inte över, det blir bara dyrare... och trots allt är han ju snygg... :-)

 
At 10:33 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

nu ska jag vara lite jobbig (för en gångs skull ;-D), jag gillar att gå till tandläkaren.. det är inte så att jag bokar tid en gång i veckan och på nåt perverst sätt kickar på det, men vartannat år hoppar jag gladeligen upp i stolen och försöker prata med de där grejerna i munnen..
när jag skriver detta inser jag att det verkar helt onormalt.. jag får nog fundera på det här...

 
At 10:35 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Du är väl inte Lyckliga Grodan för intet, eller hur? :-)

 
At 12:22 fm, Blogger Jenny said...

Stackars stackars Biggis. Lider verkligen med dig. Jag kan komma och hålla handen om du vill. Lycka till

 
At 8:46 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Jenny: Tack! Du måste hållit mig i handen mentalt, för det gick bra!

Anna Poppy: Dyrt är det. Och vidrigt.

 
At 10:17 fm, Anonymous Anonym said...

jag med...

 

Skicka en kommentar

<< Home