tisdag, september 13, 2005

Eltandborsten - människans bästa vän

I n g a h å l !
Jag blev så glad så jag nästan hjulade ut från tandläkarmottagningen. Och jag fick honom att höja på ögonbrynen, eftersom jag nästan inte hade någon tandsten alls. Det brukar annars vara det värsta; att fräsa alternativt mejsla och hugga bort den. Nu kommenterade han att det såg ovanligt fint och bra ut och han behövde inte ta i sådär som han brukar. Han sa att jag kan tacka min eltandborste för det. Fast jag använder tydligen fel sorts tandkräm. Elborste ska användas tillsammans med gel-tandkräm, inte vanlig tandkräm. Det kan ge "tandborstskador". På tänderna alltså, inte på tandborsten.

Åh, det är så underbart - nu slipper jag se honom på ett helt år! Och eltandborsten har härmed en given plats i min tillvaro. Hedersplatsen.

12 Comments:

At 9:29 fm, Blogger maruschka said...

Har haft vå men de bara går söner...*suck*...Eltandborstar alltså...vad har du för någon?

 
At 9:34 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Tror det är en Braun. Och den håller för allt... T o m tandsten.

 
At 11:44 fm, Blogger Ilva said...

Tack for tipset!

 
At 1:03 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

gud va skönt.. inga hål.. grattis till det..

 
At 1:19 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Ilva: You're welcome! Nu ser vi till att tandläkarna får mindre att göra... :-)

LG: Jaaaa! Det är underbart! Tack!

 
At 6:01 em, Blogger Bloggblad said...

Jag dricker pressad citron en masse! Det har samma effekt tydligen. Mina 8 minuter hos tandläkaren kostade 500:- Mycket pengar för ingenting...

 
At 6:16 em, Blogger Cornelia said...

Jag brukar gå till en tandhygienist varannan gång. Det är underbart. Hon berömmer och pratar snällt och gör inte illa mej alls. Underbar människa!

 
At 6:48 em, Blogger Theron o familj said...

Eltandborste alltså. *springer iväg till affären*.
(Sa jag att jag inte alls gillar tandläkaren, inte hans räkningar heller, fy!).

 
At 8:29 em, Blogger Batbut said...

Skönt! Grattis. Själv har jag lyckats klara mig i 30 år utan hål! Totalt 3 lagade, men sist fick jag pisk av tandhygienisten... burr! Och jag ska snart tillbaka så jag får väl linda in mig i den förbenade tandtråden..

 
At 9:00 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Pressad citron, huh? Värt att testa. Jag gör allt för att slippa plågas!

Cornelia: Har funderat på det där med hygienist. Men återigen är rädslan där - vill inte ha någon som petar mig i munnen alls, helst...

Mamma Mu: Det ÄR en bra investering.

Sandra: Thank u!

Batbut: Åh, 30 år utan hål!? Låter som en saga! Det är bara att gratulera. Vad piskade tandhygienisten dig med? Tandtråd?

 
At 4:45 em, Anonymous Anonym said...

Jag var nyligen hos tandläkaren och jag hade tandsten, jag vet vad jag ska köpa nu...ler*
EN elektrisk !! och ny tandkräm, jag ska inte heller till tandis förrän om ett år !! Visst är det skönt att ha sånt avklarat..Yippe..ler*

 
At 11:44 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Agnes: Börja elborsta igen! Suveränt!

Marmelad: Du ser, du är ytterligare ett bevis på dess förträfflighet!

Gnosan: Japp! Det är så härligt att det är avklarat! Och jag ska fortsätta borstningen, och flossningen... :-)

 

Skicka en kommentar

<< Home