lördag, juli 23, 2005

Nya polare

Idag var det så äntligen, äntligen dags att hämta hem dotterns nya kompis. Det verkar ju inte bli några småsyskon, så det fick bli en kattunge... ;-) Redan igår började jag fundera på hur den stackarn, som dottern redan har döpt till Shrek, kommer att trivas här, alldeles ensam i den galet stora lägenheten. Han kommer ju att gå vilse och känna sig alldeles övergiven... Så, tankarna började snurra. Kanske, kanske...
När det så, runt lunch, var dags att hämta den söta, söta katten och matte och husse berättade att dom inte har hittat något hem för den fjärde och sista katten, och troligen skulle bli tvungna att avliva den, bestämde vi oss snabbt för att ta hand om den också. En eller två spelar ju egentligen inte så stor roll. Den döptes snabbt, av maken, till Diablo och fick alltså även den följa med hem till oss. Det känns inte som om vi gjort något förhastat. Dels får Shrek en kompis att leka med på dagarna, och framförallt slipper den lille stackarn plikta med livet, bara för att dom inte hittat något hem till den.
Så mycket längre än till badrummet har dom inte hittat ännu - Shrek och Diablo; nu ligger dom i badrumsskåpets handdukslåda och sover sött.

12 Comments:

At 4:23 em, Anonymous Anonym said...

Vilka sötnosar... alla tre!

Jerry
http://jerryolsson.se

 
At 4:39 em, Blogger Vi på Kantarellen said...

Jag viiiiill ha katt också!

 
At 4:42 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Jerry: Tack. Dom är helt bedårande. Alla tre! ;-)

 
At 4:43 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Mamselamsen: Jag lovar, jag skickar över den andra till dig om det skulle bli för jobbigt! :-)

 
At 10:00 em, Anonymous Anonym said...

en god gärning av en riktigt riktigt god människa :-) Du vet vad jag tycker. Men? de ser ju ut som Putte!!! Ja inte Michelle då naturligtivs fast det är inte helt fel att se ut som Putte, tycker Putte.
Du har gjort helt rätt helt rätt (tvungen att upprepa mig där om inte förstod första rätt)
kramar från Kattkärringen

 
At 11:06 em, Blogger Lyckliga Grodan said...

Så söta de är, jag förstår att ni inte kunde lämna den ena kvar till döden. Vi får hem våra två kattungar i september. Våra nyss havda katter har gått hädan, som det så fint hette förr i tiden. Den ena försvann när hemvärnet hade övning i buskarna i byn i Maj (Selma, en helt bedårande liten honkatt) och vår gammelkatt Sixten blev sjuk och fick avlivas för några veckor sedan. Ingen tid för sörjande, vi åkte till nykläckta kattungar redan dagen efter avlivandet och valde ut två sötnosar. Vi längtar. Njut av de små godbitarna.

 
At 11:59 em, Blogger Bloggblad said...

Å, vad sugen jag blir. Skulle också vilja ha. Men jag får välja mellan karln och katten i så fall - och jag misstänker att katter inte tankar och klipper gräset...

 
At 7:38 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Söta och duktiga är dom. Och rumsrena. Alla tre, förresten! ;-)

 
At 10:28 fm, Blogger maruschka said...

Åh, jag vill att min ska bli rumsren också!...Dante alltså...*ler*
Jag hade två katter tidigare, men var tvungen att ge bort dem när jag skaffade familj (allergier och så) men det var faktiskt skönare att ha två, slapp dåligt samvete om man var borta ibland...

 
At 12:01 em, Anonymous Anonym said...

Awwwww!!! Pluttinuttigulletatten! *spottar bebisspråk av bara farten*

Underbara små kattungar! Tjejen ser rätt nöjd ut me! ;)

 
At 9:46 em, Anonymous Anonym said...

Vad bra gjort av dig att ta den andra katten också. Det är något väldigt gott att rädda någon från döden. Jag blir med katt om tre veckor och jag kan knappt vänta. Lycka till med katterna

 
At 10:08 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Maruschka: Det var en faktiskt stor anledning till att det blev två; det där med att "om man är borta har de ju alltid varandra...".

Linda: Hon är helnöjd! Jagar kattungar hela dagarna!

Dilona: Tack! Du ser, jag fortsätter i Duellen! :-) Hoppas din blivande katt är lika söt!

 

Skicka en kommentar

<< Home