måndag, juli 28, 2008

Positiv, så positiv

En fantastisk första dag på arbetet. Det är knappt jag känner igen mig själv.
Allt har flutit på utan hinder, folk har varit positiva, glada och jag har bokat intervjuer till höger och vänster. Jag önskar att det alltid vore sommar.
Så här, svart på vitt på skärmen, känns det som om jag slår mig lite väl mycket för bröstet ibland, men det är mer någon slags mental pepp. Ofta infaller dom dagar när jag bara känner "helvete", "skit" och "jävla surgubbe" (eller gumma för den delen) efter vart och vartannat samtal jag ringer. Sådan är dock dagen för en hårt arbetande pr0m0tor. Eller vilken annan telefonförsäljare som helst. Så det gäller att ta till vara och minnas när man har flyt.

Dessutom är jag mäkta stolt över min nya assistent. Jag har inte utökat personalstyrkan, det är mer en lösning som funkar bra för oss båda tills vidare, tills assistenten kommer igång ordentligt med sitt företagande som rör det hon pluggat så hårt för i många år. Hennes första arbetsdag gav också oerhört positiv utdelning, och jag tror att hon cyklade hem ganska glad och tillfreds med sig själv. Det gläder mig. Vi snackar tjej som skulle behöva lite medvind och mindre uppförsbacke.

Och - är det nu det börjar? Mitt nya, något smalare liv? Åh, vad jag önskar att det är så!
Under semestern och strax innan började det strama rätt ordentligt i byx- och kjollinningar. Till slut vågade jag inte ställa mig på vågen med risk för att dessutom åka på en hjärtinfarkt. Jag kan inte räkna, även om jag använder hela hushållets fingrar och tår, alla dom gånger jag sagt att jag ska börja motionera, röra på mig, äta färre ostbågar och mindre dajm. Men nu är det faktiskt dags att ta i med hårdhandskarna och skärpa till sig ett tag. Tog en power walk på 40 minuter, med mina 1 kilos vristband käckt virade runt fotlederna (halva vägen, sen fick dom sitta runt handlederna - vristbanden, alltså. Inte fotlederna. Det är bara ett kilo extra per vrist men det känns verkligen!), plågade magen med ett gäng situps och åt en stor portion keso med tomat, morötter, gurka och grapefrukt när jag kom hem (jaaa, jag vet att det är viktigt att man får i sig fett också!). Imorgon är planen att promenera till jobbet, något som torde ta ungefär lika lång tid, men då får vikterna stanna hemma.

Känns det bra efteråt, firar jag och assistenten med ett glas vin efter jobbet.

Etiketter: , ,

2 Comments:

At 9:09 fm, Blogger Ola Claesson said...

Jag var också ute och gick igår. När man gjort det till en vana och något av en rutin kan det ibland vara dagens höjdpunkt att få ta den där promenaden. För mig blev det en vana under Universitetsåren när alla timmar medd näsan i böcker ibland behövde kombineras med frisk luft, syre i hjärnan och nya tankar. Lycka till!

 
At 9:37 fm, Anonymous Anonym said...

Ola: Promenad.
Eller tortyr.
När gåendet är mer av strosande karaktär är det jättemysigt. När den idkas som motionsform är den något mindre skön. Som imorse...

 

Skicka en kommentar

<< Home