söndag, maj 25, 2008

Gamla roller

När psyket inte har vett att sörja och ögonen inte gråter, känns det som om magen är den som får ta största smällen. Hela eftermiddagen, efter Mors Dags-brunchen, har den knipit, vridit och ojat sig och sett till att jag inte kunnat tillgodogöra mig något närande av den goda maten.

Eller också är jag bara bakis.

Kvällen igår var förunderlig. Helt plötsligt befann vi oss mitt ibland en stor grupp människor, där vi hela tiden kände igen någon, utan att riktigt kunna placera personen i fråga. "Vem?", "Varifrån?" var frågor som ställdes, både viskande och högt, under hela kvällen. Lustigt att träffa på människor som man inte sett på över 20 år, och (o)lustigt att märka hur man omärkligt glider in i rollen man hade på den tiden. I mitt fall var rollen en tyst, lite tillbakadragen, blyg och avvaktande tjej, som inte gjorde mycket väsen av sig. Det kan ju såklart ha att göra med det som hänt under veckan, men efter ett par timmar började gamla, invanda beteenden göra sig påminda.

Klockan 2 gick vi hem. Jag glömde Visakortet i baren. Nästa nostalgitripp går av stapeln den 13 september, på en ålandsbåt. Jag kommer inte att befinna mig ombord.

Etiketter: ,

2 Comments:

At 9:50 em, Blogger Humlan said...

Visst är det irriterande när man inte kan placera personer! Och så börjar man undra om det är åldern...

 
At 7:14 fm, Anonymous Anonym said...

Humlan: Det händer mig precis hela tiden. Och har alltid gjort. Så jag kan nog inte skylla på åldern.

 

Skicka en kommentar

<< Home