lördag, maj 24, 2008

Informationsträff

Har varit på informationsmöte i Lilla Körsbärsblommans förskoleklass. Träffat föräldrar och pedagoger. Fikat och fyllt i papper.

Det blir en stor sexårs-klass.
Aningen för stor för att jag ska tycka att det känns helt bra.

26 barn.
16 killar.
10 tjejer.

Jag kanske har fördomar men jag har lite dåliga vibbar över att det är så väldigt mycket fler killar än tjejer. Efter att ha träffat föräldrarna kan man ju bara hoppas att barnen är lika välartade och trevliga som sina parenteser. Åtminstone bland mammorna fanns en del sköna, avslappnade typer.

Och Sveriges mest berömda deckarförfattarinna kommer jag att bli klassmorsa med.
Bara en sån sak...

Etiketter:

2 Comments:

At 7:25 fm, Anonymous Anonym said...

Ja just det, hon bor ju i krokarna där :)

Angående klassens strl, det är en normal siffra på antal elever numera. Myrans klass blir nog lika stor, vi ska få klasslista nu i dagarna. Men det funkar, de är minst två pedagoger som arbetar, det är halvklasser, samarbete med fritids(får man hoppas) och annat. Så jag är säker på att det går bra, been there once before :)

I sonens klass är de 15 killar och 11 tjejer...

 
At 7:12 fm, Anonymous Anonym said...

Skolfröken: Visst kommer det att funka. Skönt att höra att det gjort det för er. Man är bara så inbäddad i bomull i och med att dagis har funkat så bra och varit en underbar, skyddad verkstad. Nu börjar allvaret... Gaaah!

 

Skicka en kommentar

<< Home