torsdag, maj 03, 2007

Samtal jag ogillar

Ibland när man ringer någon, riktigt hör man hur upptagna dom är.
Eller får strax veta...

- Hej, jag hör att jag ringer dig lite olämpligt nu...
- Ja, mycket!
- Då ber jag om ursäkt och ringer dig lite senare...
- (Lite syrligt:) Ja, gör det!

eller

- Hej jag heter Gammelmamman och jag jobbar med ett band som heter bla bla bla och som spelar där och där, då och då...
- Hej, alltså, jag sitter mitt i ett möte nu, kan du ringa mig om en kvart?

Jag bara undrar - om man nu är så himla upptagen. Varför svarar man överhuvud taget i telefon? Finner man ett nöje i att avspisa och trycka in i örat på folk hur upptagen man är?

Etiketter: ,

1 Comments:

At 9:17 em, Blogger Cornelia said...

Om man inte vill bli störd får man väl för sjutton stänga av telefonen. Korkade människor som bara vill vara dumma och snorkiga och tror att upptagen= viktig. Nej strunta i dom.

 

Skicka en kommentar

<< Home