måndag, april 30, 2007

Ont i halsen, del 274

Lilla Körsbärsblomman har ont i halsen på mornarna igen. Det är samma scenario som utspelar sig: vid frukostens första tuggor säger hon att det gör ont när hon sväljer. Efter en stund ger det sig och verkar inte besvära henne nämnvärt. Nämnde saken för älsklingsfröken C på förskolan imorse. Då berättade hon att hon själv tagit sista tabletten i pc-kur nummer 2 och ändå har hon ont i halsen igen.

Jag vet inte varför jag tycker att det är extra känsligt och jobbigt med att drabbas av halsfluss. Det är ju inget livshotande, allvarligt sjukdomstillstånd. Det har säkert att göra med att undersökningen är så jobbig (mest för mig som hulkar så fort jag ser den där provtagnings-topzen - och det är inte ens jag som ska undersökas!). Dessutom vore det skittråkigt att behöva trycka i henne penicillin igen, särskilt som det inte verkar hjälpa.
Jag håller tummarna, avvaktar. Börjar hon besväras på nätterna som tidigare, får man väl bita i det sura läkarbesöksäpplet igen...

Etiketter: ,