måndag, maj 21, 2007

Rätten till en bostad

I ett svagt ögonblick gick jag med på att bli ledamot i bostadsrättsföreningens styrelse. Jag är kluven i frågan. Det är lärorikt, det är skitbra att få en inblick i det egna föreningsarbetet och få bestämma över boendet på en lite högre nivå. Samtidigt vet jag att jag är rätt kass på att argumentera, "teoretisera", botanisera i byråkratins labyrinter och handha ekonomiska frågor. Men övning ger måhända färdighet; den gamla styrelsen sitter med under några möten framöver och man kanske hinner bli varm i kläderna...

Första styrelsemötet hölls ikväll och det var mycket som stöttes och blöttes, och jag tyckte i ärlighetens namn att det kändes lite rörigt. Men det beror nog på att jag inte är bekant med styrelsetermer och paragrafer...
Däremot fick jag höra kuriosa om vår lägenhet. När källarlokalen revs ut för att bonas om, hittade man gömda, detaljerade ritningar över missiler som farbror hemliga polisen omhändertog, liksom hyresgästen. Shit.

2 Comments:

At 11:08 em, Blogger Batbut said...

Lite häftigt... Biggis goes Allå allå, hemliga armen liksom *s*

 
At 4:33 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Haha! Bara alla instanser fattar att det är preskriberat vid det här laget så är jag lugn...

 

Skicka en kommentar

<< Home