torsdag, april 12, 2007

Bedtime stories

Eftersom jag har vanvettigt svårt att ta mig igenom Michael Connollys Fällan, får det bli annan sänglektyr idag. Jag vet inte vad det är med den boken, den får inte fäste hos mig. Jag tycker den är tafflig och inte alls speciellt bra, men det kanske mest beror på översättningen?
Och får den inte fäste, så tappar jag den. Bokstavligt talat (eller var det bildligt?). Efter ungefär fem minuter blir mina armar gjorda av gummi och ögonlocken ramlar igen. Jag hinner läsa ungefär en halv sida varje kväll innan jag somnar.

Så ikväll - vad sägs om Resumé och Dagens Media? Tvenne nytecknade prenumerationer som jag tyckte att jag var i skriande behov av för att hålla mig uppdaterad. När jag i själva verket hittar allt jag behöver veta här. Fast å andra sidan, datorn gör betydligt mycket mer ont att få i skallen än en tidning eller en bok, när man somnar...