tisdag, april 10, 2007

Rapport från sjukstugan

Nu är jag trött på vattkoppor!

Imorgon är det en vecka sedan Lilla Körsbärsblomman blev sjuk. Totalt har hon haft kanske 25 koppor på hela kroppen. Ett par synliga i ansiktet - under och på hakan (6 st), i pannan (2 st) - i hårbotten (5-6 st) och resten spritt på bålen. Nu har hon en, jag säger en (1 st) synlig i tinningen, som inte har spruckit helt än. Inte förrän det har blivit skorpa på denna enda, ynka lilla jäkla koppa, kan jag börja jobba igen.

Det är urmysigt att vara med sitt barn, hela tiden. Vi fnissar, vi skrattar, vi spelar Yatzi och tv-spel. Vi dansar och lyssnar på musik.
Men idag har jag inte fått något enda vettigt gjort, jobbmässigt. Och det är skitjobbigt, eftersom jag är i uppstarten av två hyfsat stora projekt, och dessutom är det sista veckan på fasta jobbet. Imorgon efter lunch tar Liten Söt Sambo över. Antar att det blir några timmars övertid för min del...

1 Comments:

At 1:30 em, Anonymous Anonym said...

Jag vet precis hur det är, dottern har också vattkoppor just nu, minst 50 koppor, sen slutade vi att räkna.

 

Skicka en kommentar

<< Home