tisdag, april 03, 2007

Tisdagstugg

Bloggandet går på sparlåga just nu. Det gör inte jag. Jag driver f n både ett, två, tre och fyra projekt samtidigt. Två under avveckling, ett mitt i och ett i uppstartsfasen. Det är uppstarts-fas-projektet som känns mest spännande och som jag känner i maggropen skulle, kanske kunna hända något med.

Behöver uppfostra mig själv och bli lite mer "arbetsmässig" när jag börjar jobba hemifrån på heltid snart. Idag har jag ränt mellan tvättstugan och datorn sedan klockan två i eftermiddags. Det är dålig inverkan på arbetsrytmen men det luktar gott av sköljmedel.

Åh. Glömde nästan. Vi är nyförlovade igen. Ringarna sitter där dom ska. Intagna, graverade och polerade. Jag hade precis vant mig av med den där känslan: "oj, shit, jag har tappat förlovningsringen!".
Nu känns det som vanligt igen. Stadgat.

Etiketter:

3 Comments:

At 10:44 em, Blogger Batbut said...

Men Du.. nu när vi nästan är ihop kanske vi ska flytta ihop också? Kontorsmässigt.. liten mysig lokal, bara Du och jag???? Seriöst vet jag annars ett ställe som gärna tar emot en inneboende... på söder... skulle passa Dig!

 
At 11:12 em, Blogger Humlan said...

Jag tror att ni två skulle passa utmärkt på ett kontor tillsammans!

Och det kan nog vara bra både för arbetsmoralen och "fritidsmoralen" att ha en arbetsplats att gå till. (även om det kan vara skönt att börja jobba i morgonrock ibland..)

 
At 1:59 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Batbut: Herregud, det börjar verka kärlek banne mig... ;-)

Humlan: Visst är det både positivt och negativt att jobba hemma. Jag ska räkna lite på plus- och minussidan på pengafronten, så ska jag försöka fatta ett beslut efter sommaren, kanske...

 

Skicka en kommentar

<< Home