lördag, mars 24, 2007

Musiklördag

Sitter framför datorn. Liten Söt är på jobb, så jag gör lite jobb, jag också. Trots att det är lördag. Lyssnar samtidigt på lite musik, som kommit mig tillhanda den senaste tiden, genom snälla människor jag har i min närhet. Sån där musik som jag inte hinner lyssna på, fast jag vill.

Reflekterar lite över att Brett Anderson låter som om det flyger en del saliv när han sjunger. Det passar inte riktigt hans (i mitt tycke) sexiga image. Usch.
Samtidigt fascineras jag över hur tokbra Soulsavers (med Mark Lanegan från Screaming Trees, Mad Season, Queens of the Stone Age) skiva är. En skiva som faktiskt hela familjen diggar. Lilla Körsbäret hade en period för några veckor sedan då hon bad: "Mamma, jag vill höra killen med mörka rösten!" varje gång vi åkte bil. Sen spelades "Kingdoms of Rain", om och om igen...

Etiketter:

2 Comments:

At 9:20 em, Blogger superkryp said...

Åh, hade inte hört talas om Soulsavers. Måste lyssna på dem. Tack för tipset! :)

 
At 9:24 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Sååå bra! Ett tips som jag gärna delar med mig av.

 

Skicka en kommentar

<< Home