lördag, mars 24, 2007

Storslagna planer - och sen då?

Jag, och även Liten Söt Sambo, har tusen olika idéer i våra huvuden om vad vi ska göra i lägenheten, inredningsmässigt. Det ska byggas bastu, byggas garderober och väggar, renovera källaren, bygga toalett, köpa tavellister, tyger...

Ändå sitter man här, med samma, trista prylar omkring sig.
Så lite tid, så många planer.

Äh, jag går och lägger mig och läser istället.
Michael Connollys Fällan är seeegdragen, den kommer liksom aldrig igång och jag hinner bara läsa ett par sidor, innan jag börjar klippa med ögonen och får boken i skallen. Idag kom Joyce Carol Oats senaste, Mörkt vatten, i brevlådan. Den ser mycket mer intressant ut.
Resumé eller Dagens Media däremot, går inte att läsa i sängen. För stora, för prassliga och för mycket jobbanknytning. Behöver ju inte ta jobbet med i sängen.

2 Comments:

At 11:06 em, Blogger Gagga said...

Endera hyr du in Martin Timell eller mig ;)

 
At 9:23 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Gagga: Martin har ju inte den charmerande värmländska dialekten, så jag hyr dig, på en gång!

 

Skicka en kommentar

<< Home