måndag, mars 19, 2007

Förlovningen bruten

Ringarna är avtagna. Min första, och enda, förlovning är bruten.

Men bara tillfälligt.

Att köpa ringar och förlova sig utomlands, under andra semesterveckan, visade sig vara ett felaktigt beslut, i alla fall när det kom till storleken på ringarna. Ringfingret visade sig nämligen bli aningen mindre tjockt och värmesvullet efter ett par dagar hemma i kylslagna Sverige. Våra ringar har haft en tendens att glida av fingrarna; ett par gånger har jag t o m tappat min. Så nu har vi lämnat dem ifrån oss för att göra dem mindre.

Nu när den äntligen hamnat där på ringfingret, så tas den sällan av. Därför hajar jag till, flera gånger om dagen, och tror att 'fan, nu har jag tappat den!', innan jag minns var den är. Jobbig känsla.

Och vad vore väl en förlovningsring utan gravyr? Nu ska våra fina ringar också få inskription, för det hann vi ju inte med därnere i Spanien. Lilla Sötsambon ville ha 'Cameron Diaz 31/8 - 07' i sin, och jag förelog 'Brad Pitt' i min. Vi får se hur det slutar...

4 Comments:

At 12:52 em, Blogger Humlan said...

Hjärtat hann hoppa till innan jag läst hela! Blev ju rädd för att det blivit annat trubbel än storleksmässigt.
Känner igen det där med sommarvarma fingrar har en annan ringstorlek än vinterfingrarna (förutom att de blir större när resten av kroppen blir det...). Tappade min lillfingerring nyligen, den hade glidit av i ett trångt fack i väskan (blixtlåset "skrapar" mot fingrarna och drog av ringen). Jag hann sörja en ring som jag fick som barn, innan jag återfann den i väskan...

...ska datumet vara i år???

 
At 6:07 em, Anonymous Anonym said...

Ska han verkligen ha -07 i ringen??*asg*

Vi har inte graverat in vårt vigseldatum ännu, och då är det två år sedan vi gifte oss. Får väl ta mig i kragen och lämna in dem nåndag*ler*

 
At 3:38 em, Blogger Tankevågor said...

Hm...man kanske ska gravera in nåt i ringarna också. Det var ju ett tag sen nere i sjömanskyrkan i Pireus. ;-)

 
At 7:39 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Hihi, det var ju liksom meningen att skämtskrämmas lite! :-) Så skönt att din ring inte hann smita så långt... Och visst var det så att vi förlovade oss 2006 och inte 2007. Jag tror det står 06 i... Bäst att kolla!

Lillmyra: Skratta du! Tänk om det står det nu...? :-) Visst är man slö och slapp som bara skjuter upp vissa saker, hela tiden... Lämna in nu!

Londongirl: Ja, det är ju roligt om det står nånting i...

 

Skicka en kommentar

<< Home