torsdag, mars 22, 2007

Morgonmisshandel

När jag imorse, tjugo minuter över sex, gick ut genom porten hemma, fastnade mitt förtjusande ill-oranga nyckelband med fotbollar på, i dörrhandtaget. Jag vände mig om och slet till, lite halvirriterat. Det resulterade i att nyckelbandet knäpptes upp, och ena knäppet for iväg som en välriktad projektil och träffade mitt öppna och något förvånade öga.
I de allra flesta lägen hinner hjärnan reagera på faran och skickar signalen "Blunda för helvete, här kommer det grejer!". Så icke i detta specifika fall. Här var det klockren träff. Bulls eye!

Vet ni hur ont det gör att få en hård liten pryl rakt in i ett vidöppet öga?
Ögat spontangråter i flera minuter och bara flödar av tårvätska. Ajjje!

Etiketter:

5 Comments:

At 8:29 fm, Blogger Cornelia said...

Hoppas inte hela dagen kommer att gå i detta tecken. I såfall kanske du skulle fundera på vadderad skyddsutrustning och hjälm.

 
At 9:37 fm, Blogger Vi på Kantarellen said...

Och vips så satt mascaran under ögat.

Stackare!

 
At 10:04 fm, Blogger The Female Dinousaur said...

Cornelia: Än så länge har jag klarat mig. Skyddsglasögon, axel- och benskydd och störtkruka torde annars vara något jag jämt borde ha nära till hands.

Mams: ...och på kinden... och i örat... och övre ögonlocken hänger liksom ner, svullen, över ögat och skymmer sikten... fast det där sista var liiiite ljug.

 
At 3:50 em, Blogger Humlan said...

STACKARS DIG!!!
Detta gör ju t.o.m. ont att läsa.

 
At 4:52 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Och det gör fortfarande ont i ögat. Men det kan kanske bero på att jag har en dålig dag för övrigt...

 

Skicka en kommentar

<< Home