torsdag, december 28, 2006

Öronbedövande

Vi bor bredvid en gångtunnel. Tunneln går under Nynäsvägen. Så här i "smällar-tider" är det ungarnas främsta kvällsnöje att kasta in smällare i tunneln. Även om jag är otroligt rädd för smällare (kan bero på att jag fick en smällare upp i jackärmen en nyårsafton för ett femtontal år sedan) så klagar jag inte, så länge smällarna är av typen ettöres (oj, här märktes det att jag är född för typ etthundra år sedan!).
Ikväll har man tydligen tävlat i vem som kan slänga in värsta smällaren i tunneln. Det har smällt som om man försökt spränga bort fundamenten, och gått rundgång, fönstren har skallrat och någon har förmodligen gjort i brallan på väg hem från jobbet.

Ge fan i att sälja smällare till underåriga, säger jag!

3 Comments:

At 8:15 em, Blogger PGW said...

De smäller snart bort ögon eller fingrar och då lugnar de sig en dag eller två.

/fattar inte poängen med smällare alls

 
At 12:15 fm, Anonymous Anonym said...

Man kan undra vem fan som har köpt smällarna till ungjävlarna. Pappaidiot eller kanske mammaidiot.
Fyrverkerier under 12-slaget helt ok och skrämmer inte så mycket, smällare däremot borde ta mig fan förbjudas. Både djur och människor blir rädda. Pale Green women - bra där men jag hoppas på ett ben eller en hel arm.

Irriterad kattkärring som har varit hos veterinären idag (av helt andra skäl än smällare) och mötte tre hundägare med väldigt rädda hundar. De behövde lugnande till hunden....

Kramar från en riktigt grinig kattkärring

 
At 12:02 em, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Mmm. Och det är så dags då... Fast mest kan jag bli förbannad på försäljarna som fortfarande säljer till ungar under 18. För jag kan inte tro att det är myndiga ungar som springer och kastar dom här vidriga smällarna?

Kattkärringen: Faktiskt tror jag att det många gånger är försäljarna som ser mellan fingrarna och skiter i vem dom säljer till... Funderar på att skicka ut mig själv som spion till butiken vägg i vägg, en videoaffär som också säljer dessa dylika tingestar...

 

Skicka en kommentar

<< Home