torsdag, december 14, 2006

Utsikt från ett kontorsfönster

Den lilla behändiga kameran i min mobil har, ända sedan jag köpte den, inte behagat funka.
Kan möjligen bero på att jag lider av någon form av slapphands-syndrom, och har tappat den i golvet en och en miljard gånger, men det kan vi ju tala tyst om.
Ett par gånger har jag varit på The Phonehouse och försökt lämna in den för lagning, men båda gångerna har jag gått därifrån missnöjd. Missnöjd dels med servicen (det tar fördjävligt lång tid att få hjälp!) och dessutom missnöjd med beskedet att jag måste lämna ifrån mig mobilen minst 4-6 arbetsdagar för att få den lagad. Visst, lånetelefon kan jag få under tiden, men mitt SIM-kort är fullt och de flesta nyare telefonnummer är lagrade i telefonminnet. Jojomensan, man kan gå hem och ladda ner alla kontakter på sin dator som en backup, men när någonsin orkar man hålla på med sånt, jag bara frågar?
Eftersom jag inte klarar mig utan min kära mobiltelefon i jobbet, så har jag gått här. Med en mobilfunktion som inte funktionerar.
Förrän nu, helt plötsligt. Antagligen har jag tappat den i golvet så många gånger nu, att det där glappet (eller vad det nu var som gjorde att den inte funkade) har slutat vara ett glapp.

Så, därför - voila:


Dagens utsikt!

2 Comments:

At 12:11 em, Blogger Humlan said...

En grå-blöt okt..nov..decemberdag. Jag kan tänka mig att utsikten är betydligt mer upplyftande en solig vårdag när träden har en skir grönsa!

Visst är tekniken rolig... plötsligt funkar det! Och ingen vet varför...
Problemet är om det plötsligt inte funkar och ingen vet varför... hoppas att du har alla telefonnummer uppskrivna om du nu inte har backup på datorn!

 
At 3:41 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Mmmm. En vacker dag får jag helt enkelt ta mig i kragen och göra den där back-up'en...

 

Skicka en kommentar

<< Home