tisdag, december 12, 2006

Tråkigheter

Tråkiga nyheter nådde oss igår.
Svärmor, som hostat och hostat och hostat i flera veckors tid, har varit på lungröntgen. Svaret kom igår. "Bilden visar ett utseende som vid KOL". Fy fan, säger jag bara. Ja, hon är storrökare (en sån där som vaknar röksugen på natten och måste gå upp och röka) och ja, hon har nu drastiskt dragit ner på rökningen. Införskaffat nikotin-sugtabletter och -plåster. Vi får se hur det hela utvecklar sig. Det halva paket Marlboro Light jag hade liggande i min handväska, knycklade jag resolut och bestämt ihop och slängde direkt efter telefonsamtalet.

"...nu ska Fuglesang lägga sig i luftslussen och sova i åtta timmar..."
Önskar det vore jag. Jag behöver också sova.

3 Comments:

At 9:43 fm, Blogger Humlan said...

Ja Usch, det hoppas jag att man slipper! (Jag har varit rökare i många år.)

 
At 7:42 em, Blogger Bloggblad said...

Tur att jag hade en så sträng mamma, annars hade jag varit rökare, det vet jag. Jag tyckte det var skittufft i tonåren, men vågade inte - för vad skulle mamma säga... och det var tur.

 
At 7:52 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Men du röker väl inte nu? Kan inte påminna mig att jag sett dig med en cigg i mungipan...

Bloggblad: Bra mamma! Önskar jag hade haft en lika sträng, men min röker själv...

Jag har inte rökt idag, btw.

 

Skicka en kommentar

<< Home