onsdag, december 13, 2006

Tårfyllt

Morgonen började med tårar. Redan kvart i 8 rullade dom nerför kinderna.
Jag är en blödig liten fjärt, som kan grina vid dom mest besynnerliga tillfällen. TV-reklam, radioprogram, i kassan på Ica - you name it. Händer det något hjärteknipande, ledsamt eller vackert - då vädrar mina tårkanaler morgonluft och vrider på kranarna.
Något direkt besynnerligt tillfälle var det inte i morse.
Det var bara ungefär 60 små härliga barn, iklädda luciakronor, vita särkar, pepparkaksuniformer och tomtedräkter, som gick luciatåg för alla föräldrarna på förskolan.

Snyft!

3 Comments:

At 10:48 fm, Blogger Humlan said...

Skönt att höra att det är fler som har väldigt aktiva tårkanaler!

Själv sov jag så länge att jag inte ens fick se det på TV.

 
At 1:56 em, Blogger Bloggblad said...

Jag är också ögoninkontinent, och hur spyfärdig jag än blir på luciasånger efter att ha varit lok på över 100 - så händer det att jag blir lite blank... i morse bl.a. när mina treor sjöng så ljuvligt rent och fint på alla höga toner.

Så pass små barn brukar vara flexibla och pigga på nya sånger - som jag ännu itne kräkts på - värre är det när sexor ska tåga. Då jäklar ska det vara samma som alla andra år förut!

 
At 3:44 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Humlan: Skönt att få sova! I wish.

Bloggblad: Ögoninkontinent - bra uttryck. Lånar det. Tack.

 

Skicka en kommentar

<< Home