torsdag, december 21, 2006

Julklapp; den lilla extra

På väg till arbetet lyssnade jag på P5. De sände ett litet inslag om Nelson Mandelas julklappar. Julklappar han får från beundrare runt om i hela världen; stora som små, rika som fattiga.
Det var särskilt en julklapp som jag blev oerhört fascinerad av och som jag skulle vilja se med egna ögon:
En bibel skriven helt i miniatyrskrift - på en enda sida.
Den är ju inte skriven i någon speciellt stor skrift från början. Och många sidor tjock är den.
Fatta vilken stor sida det måste vara!

3 Comments:

At 3:46 em, Blogger Bloggblad said...

Det har jag inte sett, men jag har sett en pytteliten miniatyr (bara NT) med pyttepytteliten skrift. Gick inte ens att kolla att allt var med...

 
At 10:56 fm, Anonymous Anonym said...

P5????Har aldrig hört om! verkar vara intresssant kanal."Morskan"

 
At 2:37 em, Blogger The Female Dinousaur said...

Bloggblad: Vem skriver så där pyttepyttelitet - det undrar jag! Och undrar också hur svårt det måste vara...

Morskan: Men! P5 Radio Stockholm, 103.3 känner du väl till? För visst bor du ju i Stockholm? Men egentligen är det inte värt att lägga det på minnet, för efter nyår byter dom frekvens. 103.3 blir P4.

 

Skicka en kommentar

<< Home