fredag, december 22, 2006

På glögg-galej

Glöggfest var det sagt.
En orgie i sprit blev det.

Riktigt så illa var det väl inte men det känns i huvudet att det blev blött och sent.

Förstår inte riktigt varför vi hamnade på Stureplan. Jag gillar inte Stureplan!
Men in halkade vi, fyra glada musikbranschmänniskor - två konsertbokare, en singer/songwriter och jag - på SpyBar klockan tolv på natten. En av de glada musikbranschmänniskorna, som var aningen lite gladare än oss andra, fick, ungefär 10 minuter senare, beskedet att han inte längre var önskvärd i lokalen, så vi eskorterade honom och oss därifrån. Ingen var gladare än jag. Om SpyBar tycker jag inte. Heller.
Istället hamnade vi på O-Baren och jag skriver inga hyllningsdikter till det stället heller. Det pumpades tysk retro-techno på övervåningen och att försöka fortsätta dom trevliga diskussioner vi haft tidigare på kvällen, var omöjligt. Strax före halv två insåg jag att jag inte skulle bli så mycket snyggare, så jag satte mig i en taxi och åkte hem.

Så speciellt snygg är jag inte idag. Heller.

5 Comments:

At 2:56 em, Blogger PGW said...

Ingen blir någonsin snygg av tysk retro-techno. Verkligen inte.

 
At 3:11 em, Blogger Bloggblad said...

Jag tycker det låter spännade... varför lockar ingen iväg mig på såna dumheter?

 
At 5:14 em, Blogger Ola Claesson said...

Du är verkligen en rock-mamma. Typ en kvinnlig Keith Richards. Tror det ska tolkas som en komplimang. Kanske. :)

 
At 5:43 em, Blogger Humlan said...

Ibland känns det som ett ålderstecken när man tycker att det är tråkigt att man inte kan fortsätta den trevliga diskussionen...

 
At 6:27 em, Blogger The Female Dinousaur said...

PGW: Näe, sannerligen är det så.

Bloggblad: Nästa gång du kommer till hufvudstaden ska vi se till att du kommer iväg på lite dumheter! :-)

Ola: Eeeeeh, det tolkade jag verkligen INTE som en komplimang... Keith känns lite... marinerad i sprit...? ;-)

Humlan: Men det är väl inget ålderstecken? Är det?

 

Skicka en kommentar

<< Home